راه برون رفت از بحران فعلی ناوگان عمومی سرمایه گذاری بخش خصوصی است

راه برون رفت از بحران فعلی ناوگان عمومی سرمایه گذاری بخش خصوصی است

آراز آذربایجان- نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی گفت: دولت باید پیش از افزایش قیمت بنزین، توسعه ناوگان عمومی را در دستور کار قرار می داد.
روح الله حضرت پور با بیان اینکه اساسا کشور ما با یک بحران اساسی در بحث توسعه حمل و نقل عمومی رو به رو است و نه شهرداری ها و نه دولت توان لازم را برای توسعه این بخش مهم ندارند، افزود: دولت باید پیش از افزایش قیمت بنزین، توسعه ناوگان عمومی را در دستور کار قرار می داد، چراکه وضعیف فعلی جوابگوی افزایش استفاده از ناوگان عمومی برای صرفه جویی در هزینه ها نیست.
وی با اشاره به کمبود و مشکلات موجود در توسعه سیستم حمل و نقل عمومی در ارومیه افزود: متاسفانه این ضعف و کمبود در آذربایجان غربی و به خصوص کلانشهر ارومیه بسیار جدی تر است، متاسفانه ما به دلیل کم های انجام شده در سالهای گذشته و شاید تبعیض ها نتوانسته ایم از اعتبارات کشوری در این حوزه برخوردار باشیم.
نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: پیشتر نیز که در دور نهم یا هشتم، مجلس اجازه استفاده از منابع صندوق توسعه ملی برای نوسازی حمل و نقل عمومی را تصویب کرد، این بودجه قابل توجه صرف مترو یا برخی دیگر از خدمات حمل و نقل عمومی تهران، تبریز، مشهد و اصفهان شد و شهرهای مثل ارومیه نتوانستند این اعتبارات را جذب کنند.
حضرت پور گفت: در سالهای بعد نیز با بحران تحریم ها و فشارهای اقتصادی مضاعف بر کشور، از سویی دیگر با محدود سازی و کاهش درآمد شهرداری ها این توان برای شهرداری ها هم مقدور نبود.
وی افزود: همین چرخه باعث شد که ما تقریبا در ۱۰ سال گذشته نتوانیم در حوزه ناوگان عمومی اقدامات مناسبی را انجام دهیم، البته وضعیت اکثر نقاط کشور نیز همینطور است.
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی تنها راه برون رفت از بحران فعلی ناوگان عمومی را سرمایه گذاری بخش خصوصی در این حوزه دانست.
حضرت پور تاکید کرد: وی گفت: ما انتظار داشتیم دولت در سالهای گذشته موضوع افزایش ناوگان حمل و نقل عمومی را در بودجه بگنجاند اما وضعیت درآمد های کشور، اجازه حرکت چشم گیر در این حوزه را نمی دهد.

نوشته شده توسط admin در دوشنبه, ۲۴ آذر ۱۳۹۹ ساعت ۱۱:۵۶ ق.ظ

دیدگاه


دو + 4 =