راه ارتباطی ۱۶۰ روستای آذربایجان غربی همچنان بسته است

راه ارتباطی ۱۶۰ روستای آذربایجان غربی همچنان بسته است

آرازآذربایجان- مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی گفت: تا صبح امروز /سه شنبه/ راه ارتباطی ۱۶۰ روستای استان بر اثر بارش سنگین برف و یخبندان بسته است.
عبدالحسین علی اکبری افزود: تا روز یکشنبه تعداد روستاهای مسدود بر اثر برف ۳۹۰ روستا بود که در کمتر از ۲ روز گذشته، ۲۳۰ روستا بازگشایی شده است.
وی اضافه کرد: در روستاهای مسدود بر اثر برف، نزدیک به ۵۰ هزار نفر زندگی می کنند که در تلاش هستیم در سریع ترین زمان ممکن، راه این روستاها بازگشایی شود.
وی ادامه داد: این روستاها در شهرستان های ارومیه، خوی، نقده، پیرانشهر، مهاباد، تکاب، اشنویه، شاهین دژ و ارومیه واقع شده است.
وی اظهار کرد: در حال حاضر تمامی راه های اصلی و بین شهری آذربایجان غربی باز بوده و ۶۸ اکیپ راهداری در مسیرهای مختلف مشغول فعالیت هستند.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی بیان کرد: با توجه به سرمای قابل توجه هوا و یخبندان در مسیرهای مختلف، استفاده از تجهیزات زمستانی در همه مسیرها برای رانندگان ضروری است.
بارش برف از روز پنجشنبه گذشته در آذربایجان غربی آغاز شده بود، افزون بر ۴۸ ساعت ادامه یافت و ۱۵ سانتیمتر در معابر درون شهری و افزون بر ۴۰ سانتیمتر در ارتفاعات بارش برف گزارش شده است.
با وجود گذشت بیش از پنج هفته از زمستان سال ۱۳۹۶، این توده بارشی نخستین برف را به صورت گسترده در سطح آذربایجان غربی به ارمغان آورده و موجب شادی مردم شده است.
آذربایجان غربی بیش از ۲ هزار و ۸۰۰ روستا دارد که از این تعداد بیش از ۲ هزار و ۱۰۰ روستا بالای ۲۰ خانوار است.
منبع: ایرنا

نوشته شده توسط admin در سه شنبه, ۱۰ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۷:۱۷ ق.ظ

دیدگاه


نُه − 1 =