نماينده مردم اروميه در مجلس:

دریاچه ارومیه رو به مرگ است

دریاچه ارومیه رو به مرگ است

گروه خبر:نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دولت راست نمی‌گوید؛ دریاچه ارومیه رو به مرگ است، گفت: امروز ۲۴ اردیبهشت ۹۶ نسبت به ۲۴ اردیبهشت سال ۹۵ به اندازه ۱۵ سانتی‌متر کاهش داشته است.
نادر قاضی‌پور در برنامه انتخاباتی دانشگاه ارومیه با اشاره به نقش جوانان در آینده ایران اسلامی اظهار داشت: در سال‌های آینده نه از من نماینده مجلس و نه از مسئولین فعلی چیزی باقی نمی‌ماند و باید سال‌های پیری خود را در پارک‌ها سپری کنیم اما این شما جوانان هستید که باید آینده ایران اسلامی را بسازید.
وی با برشمردن ویژگی‌های یک نماینده مجلس شورای اسلامی افزود: یک نماینده باید به منافع کشورش فکر کند و شرق‌زده یا غرب زده نباشد چرا که ما در چند سال اخیر اگر دولت متمایل به غرب بود مجلس هم به شرق و روسیه تمایل داشت و در زمانی که مجلس قصد تصویب وام از روسیه را داشت من اعتراض کردم.
وی با انتقاد از ستاد احیاء دریاچه ارومیه تصریح کرد: این ستاد، ستاد مرگ دریاچه ارومیه است و اگر مقایسه کنید امروز ۲۴ اردیبهشت ۹۶ نسبت به ۲۴ اردیبهشت سال ۹۵ به اندازه ۱۵ سانتی‌متر کاهش داشته است.
قاضی‌پور گفت: در آذربایجان‌غربی سه هزار چاه آب را پلمب کردند حال آنکه امرار معاش مردم استان با کشاورزی و دامداری است و جلوی ساخت دو سد نازلو و باراندوز را گرفتند حال آنکه اگر آن‌دو بودند این همه خسارت به کشاورزان وارد نمی‌شد.
وی در پاسخ به سئوال تسنیم درباره نقش و عملکرد دولت در کند شدن رشد علمی کشور اظهار داشت: در دوسال اخیر رشد علمی کشور متوقف شده و حتی عربستان و ترکیه از ایران پیشی گرفته‌اند و دلیل آن ‌هم سیاسی کاری در وزارت علوم است.
نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی با دعوت مردم برای شرکت در انتخابات بیان کرد: مهمتر از همه اصل شرکت در انتخابات است و هرکس باید به آن کسی که در دلش است رای بدهد و در مرحله بعد شناخت و انتخاب اصلح است.وی با انتقاد از نفاق مسئولان تصریح کرد: فردی که تا دیروز رئیس ستاد احمدی‌نژاد بود هم‌اکنون سفیر این دولت می‌شود و یا در ماجرای استیضاح وزیر ۸۰ نفر از نمایندگان امضاء کردند اما در نهایت حدود ۲۰ نفر باقی ماندند چرا که عده ای خون کشته‌شدگان را به کلید فروختند، به سوییچ فروختند و به مسافرت خارجی فروختند.
به گزارش آرازآذربایجان به نقل از تسنیم قاضی‌پور با تمجید از برنامه رئیسی افزود: به این دلیل می‌گوییم به روحانی رای ندهید تا همه بدانند که اگر انتخاب شوند و کار نکنند در دور بعدی رای نمی‌آورند و حتی اگر آقای رئیسی و یا قالیباف هم انتخاب شود اما عملکرد مناسبی نداشته باشد در نوبت بعدی به وی رای نمی‌دهیم اما آنچه که مشخص است جناب رئیسی تا به این لحظه و تا به این روز فرد پاکدست و خوش‌اخلاقی بوده‌اند.
این در حالیست که مدیر دفتر استانی ستاد احیای دریاچه ارومیه درآذربایجان غربی گفت: پساب تصفیه شده فاضلاب ?? شهر حوضه آبریز دریاچه ارومیه به این دریاچه سرازیر می شود. فرهاد سرخوش منطقه آذربایجان غربی در رابطه با اقدامات شرکت آب و فاضلاب آذربایجان_غربی در راستای احیای دریاچه ارومیه افزود: پساب تصفیه شده فاضلاب ۱۲ شهر حوضه آبریز دریاچه ارومیه به این دریاچه سرازیر می شود که اقدامات اجرایی این پروژه ها در دستور کار قرار داده شده است. وی تصریح کرد: تکمیل و توسعه تاسیسات فاضلاب ارومیه، بوکان ،سلماس میاندوآب، نقده و ایجاد تاسیسات فاضلاب گلمان ارومیه، شاهیندژ ومطالعه و اجرای سامانه فاضلاب اشنویه،محمدیار و مطالعه فاضلاب قوشچی، نوشین شهر، تازه شهر، چهاربرج و احداث خط انتقال پساب فاضلاب گلمان ارومیه و پساب شهرارومیه از جمله اقداماتی که در راستای احیای دریاچه ارومیه انجام می شود و سالانه ۱۰۵ میلیون مترمکعب فاضلاب تصفیه شده به دریاچه ارومیه انتقال داده خواهد شد.
سرخوش اظهار کرد: تکمیل و توسعه تاسیسات فاضلاب میاندوآب و سلماس را در حدود۲۹ درصد عنوان و تصریح کرد: تکمیل و توسعه تاسیسات فاضلاب نقده از۴۸٫۱۷ درصد پیشرفت برخوردار است. مدیر دفتر استانی ستاد احیای دریاچه ارومیه در آذربایجان غربی در خصوص تکمیل و توسعه تاسیسات فاضلاب شهر ارومیه گفت: ایجاد و تکمیل تصفیه خانه_های شهر های حوضه آبریز دریاچه ارومیه از برنامه_های در حال اجرا برای انتقال پساب تصفیه خانه های فاضلاب برای احیای این دریاچه است که تصفیه خانه فاضلاب شهر ارومیه در ۵ مدول طراحی شده است که مدول اول و دوم این تصفیه خانه در حال بهره برداری است و مدول سوم آن نیز به ظرفیت ۶۰ هزار مترمکعب در شبانه روز در حال اجرا است. وی ادامه داد: همزمان با اجرای مدولهای سوم تصفیه خانه فاضلاب ارومیه و احداث خطوط انتقال جدید، تصفیه اصولی و بهداشتی فاضلاب صورت می گیرد و پساب تصفیه شده در پایین دست و به منظور احیای دریاچه ارومیه مورد استفاده قرار خواهد گرفت .
سرخوش خاطر نشان کرد: با تکمیل عملیات یاد شده سالانه حدود ۵۱٫۱ میلیون مترمکعب در سال پساب در خروجی تصفیه خانه قابل تحویل خواهد شد.
مدیر دفتر استانی ستاد احیای دریاچه ارومیه در آذربایجان غربی با بیان اینکه تکمیل و توسعه تاسیسات فاضلاب نقده هم اکنون افزون بر ۴۸ درصد پیشرفت فیزیکی دارد اظهارکرد: احداث شبکه جمع آوری اصلی به طول ۵۵ کیلومتر،احداث شبکه جمع آوری فرعی به طول ۴۴٫۴۵ کیلومتر، احداث تصفیه خانه با ظرفیت ۸۰۷۰ متر مکعب در شبانه روزدر حال اجراست.
وی گفت: با توجه به شبکه اجرا شده در سالهای گذشته و بهره برداری از تصفیه خانه فاضلاب نقده در سال ۹۵ با اجرا و تکمیل شبکه باقیمانده مربوط به مناطق توسعه یافته در پایان طرح ۴٫۸۶میلیون متر مکعب پساب در سال به حوزه دریاچه ارومیه منتقل خواهد شد.
سرخوش درخصوص ایجاد تاسیسات فاضلاب گلمان گفت: پیشرفت فیزیکی کل طرح فاضلاب شهرک گلمان با درنظر گرفتن عملیات تکمیلی سویل، خط انتقال، ایستگاه پمپاژ و شبکه جمع آوری فاضلاب در حدود ۷۲٫۵۹ درصد است که با تکمیل و احداث باقی مانده شبکه فاضلاب و احداث هم زمان فاز یک مدول اول سیویل و تجهیزات تصفیه خانه فاضلاب، سالانه حدود ۱٫۷۲ میلیون متر مکعب پساب تصفیه شده تولید می شود.

نوشته شده توسط admin در سه شنبه, ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۶ ساعت ۵:۰۳ ق.ظ

دیدگاه


5 × نُه =