نماينده مردم اروميه در مجلس اعلام کرد

اعلام عدم آمادگی اشتری برای سکان‌داری استانداری آذربایجان غربی

گروه خبر: نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی گفت: محمد اشتری رسما با اعلام عدم آمادگی خود برای سکان‌داری آذربایجان غربی از دور رقابت برای این مقام کنار کشید.
عابد فتاحی در گفت‌وگو با خبرنگار آراز آذربایجان اظهار داشت: با توجه به اظهارات اخیر وزیر کشور، محمد امین رضازاده و قربانعلی سعادت به عنوان گزینه‌های نهایی استانداری آذربایجان غربی مطرح شده‌اند که مجمع نمایندگان استان بر انتصاب محمد امین رضازاده برای تصدی‌گری این سمت اتفاق نظر دارند؛ البته تاکنون اظهار نظر قطعی در این رابطه اعلام نشده است.
وی تصریح کرد: با توجه به سوابق کاری سعادت، این گزینه از سوی وزارت کشور مورد تأکید قرار دارد.
فتاحی با اشاره به اینکه در روزهای گذشته محمد اشتری نیز به عنوان گزینه محتمل که شانس بالایی برای تصدی‌گری این مقام داشت مطرح می‌شد، اظهار داشت: محمد اشتری با صراحت عدم آمادگی خود را برای تصدی‌گری این سمت عنوان کرد و رسما با ادعای خود از میان گزینه‌های موجود برای استانداری آذربایجان غربی حذف شد.
قربانعلی سعادت که اصالتاً متولد روستای قره‌باغ در اطراف ارومیه است، رکورددار بیش‌ترین استانداری در کشور است به طوری که از سال ۶۹ تا ۸۴ در قالب استاندار استان‌های آذربایجان‌ غربی، قم و لرستان فعالیت داشته است. قربانعلی سعادت حدود ۱۵ سال به ترتیب در استان‌های آذربایجان غربی، قم و لرستان از سال ۶۹ تا ۸۴ خدمت کرده است.
وی همچنین استانداری در دوره سازندگی و اصلاحات را در رزومه کاری خود دارد و از سال ۶۰ تا ۶۲ مدیریت جهاد سازندگی آذربایجان غربی را بر عهده داشته است.
سعادت سال ۶۴ به عنوان معاون امور استان‌های وزارت جهاد سازندگی منصوب شد و تا سال ۶۴ در این مسئولیت خدمت کرد.
وی از سال ۶۴ تا میانه های سال ۶۹ معاون سیاسی امنیتی استاندار آذربایجان غربی بود و متعاقب این سمت، دوره ۱۵ ساله استانداری را آغاز کرد. آخرین مسئولیت اجرایی وی چندی پیش و پس از روی کار آمدن دولت یازدهم با پذیرش مدیرعاملی منطقه آزاد تجاری ماکو آغاز شد و هم اینک در این مسئولیت مشغول بکار است.
محمدامین رضازاده نیز مسئولیت فرمانداری خوی را به مدت ۴ سال در دوره اصلاحات بر عهده داشته است. فرمانداری ماکو در همین دوره از دیگر مسئولیت‌های اجرایی رضازاده است. وی دو سال عضو هیئت علمی، مربی پژوهشی و مدیر برنامه‌ریزی و توسعه جهاد دانشگاهی شهید بهشتی بود و هم اینک عضو هیئت علمی، مدرس و مدیر گروه حقوق قضائی- دانشگاه جامع علمی کاربردی در آذربایجان غربی است.
مدیر کلی بازرسی و نظارت استان آذربایجان غربی به مدت ۲ سال از دیگر فعالیت‌های رضازاده است.
*بودجه آموزش و پرورش برای شرایط کنونی بسیار کم است
نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: بودجه آموزش و پرورش برای شرایط کنونی بسیار کم است.
فتاحی با بیان اینکه مشکلات کسری بودجه متوجه تمام کشور است، اظهار داشت: آذربایجان غربی متعلق به کل کشور بوده و مسائل و مشکلات آموزشی چه از نظر مسائل سخت‌افزاری، نرم‌افزاری و یا تعداد مدارس در کل کشور مطرح است.
وی ادامه داد: مسئله و مشکلات آموزشی بیشتر مربوط به بودجه بوده و بودجه آموزش و پرورش برای شرایط کنونی کم است.
نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: اگر مدارس غیر استاندارد وجود دارد و امکانات مدارس کم بوده ناشی از کمبود بودجه است.
فتاحی خاطرنشان کرد: اخیرا طی نشستی که با وزیر آموزش و پرورش داشتیم به خصوص در زمینه مدارس شبانه‌روزی که در مناطق فقیر و محروم آذربایجان غربی فعالیت می‌کنند و وضعیت نامناسبی که دارند، بحث شد.
وی ادامه داد: وزیر آموزش و پرورش کمکی را در راستای جلوگیری از تعطیلی مدارس شبانه‌روزی هدیه کردند برای اینکه این مدارس تعطیل نشوند.
فتاحی تصریح کرد: آموزش و پرورش نیازمند بودجه بیشتری است، زیرا بسیاری از مسائل که در این سازمان می‌گذرد بر خانواده دانش‌آموزان تحمیل می‌شود.

نوشته شده توسط admin در چهارشنبه, ۲۹ آبان ۱۳۹۲ ساعت ۷:۰۲ ق.ظ

دیدگاه


هشت − = 4