امام جمعه اروميه:

داوطلبان انتخابات از تخریب رقیب و استفاده از بیت المال پرهیز کنند

داوطلبان انتخابات از تخریب رقیب و استفاده از بیت المال پرهیز کنند

گروه خبر: نماینده ولی فقیه در آذربایجان¬غربی و امام جمعه ارومیه گفت: داوطلبان پنجمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی از تخریب رقیب و استفاده از بیت المال پرهیز کنند.
حجت الاسلام سیدمهدی قریشی در نود و یکمین جلسه شورای فرهنگ عمومی استان آذربایجان غربی افزود: تلاش برای حضور حداکثری و مشارکت پرشور مردم در انتخابات لازم است ولی این امر نباید همراه با تخریب رقیب و دست اندازی و سوء استفاده از بیت_المال باشد.رییس شورای فرهنگ عمومی استان آذربایجان غربی با اشاره به اینکه همه باید در تبلیغات انتخاباتی به بیان توانمندی ها، دیدگاه ها و برنامه های خود بپردازند، بیان کرد: فضا باید طوری ساماندهی شود که انتخابات باعث تفرقه و افتراق نشود.وی اظهار کرد: تخریب رقیب کینه_ها را زیاد می کند و مغایر با اصل وحدت است.وی با تاکید بر ضرورت نقش آفرینی رسانه_ها و سایت ها در سالم سازی فضای رقابت انتخاباتی ادامه داد: همه باید بر مدار اخلاق اسلامی و در چارچوب قانون رفتار کنند و هرگونه لغزش هم باید تذکر داده شود.وی همچنین گفت: مسئولان و همه متولیان برگزاری و نظارت انتخابات باید دقت کنند که از بیت_المال در مسیر تبلیغ افراد خاصی استفاده نشود چرا که سوء استفاده از بیت المال در انتخابات و تبلیغات کاندیداها موجب بدبینی مردم می شود.
وی با تاکید بر محدود کردن و بستن فضا برای سوء استفاده از بیت المال در تبلیغات انتخاباتی افزود: به همه داوطلبان توصیه می کنیم که در فضای دوستانه تبلیغ کرده و از نهادینه شدن توهین و تخریب رقیب جلوگیری و پرهیز کنند.
امام جمعه ارومیه در ادامه این جلسه با اشاره به در پیش بودن هفته وحدت، خواستار برگزاری باشکوه آیین های این مناسبت مهم دینی شد و گفت: استان آذربایجان غربی در زمینه وحدت بین مذاهب اسلامی وضعیت مطلوبی دارد.
نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی با تاکید بر ضرورت برگزاری آیین های مشترک گرامیداشت سالروز میلاد پیامبر رحمت حضرت محمد مصطفی(ص) افزود: جشن وحدت امسال با شکوه هرچه تمامتر در مصلی ارومیه برگزار می شود و در هر شهرستانی نیز باید جشن های باشکوه در این زمینه برگزار شود.
به گزارش ایرنا، در این جلسه مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و دبیر شورای فرهنگ عمومی آذربایجان غربی نیز گزارشی از فرایند اجرای مصوبات دوره قبل شورای فرهنگی عمومی استان ارائه داد.

نوشته شده توسط admin در چهارشنبه, ۰۲ دی ۱۳۹۴ ساعت ۷:۴۵ ق.ظ

دیدگاه


− یک = 2