مدیرکل حج و زیارت آذربایجان غربی:

یک هزار زائر از آذربایجان غربی عازم سرزمین وحی می‌شوند

یک هزار زائر از آذربایجان غربی عازم سرزمین وحی می‌شوند

آراز آذربایجان ، مدیرکل حج و زیارت آذربایجان غربی گفت: هشت کاروان در قالب یک هزار و ۱۰ نفر زائر از این استان امسال عازم سرزمین وحی می‌شوند.
«شاهین مطیع حق شناس» افزود: در سال ۱۳۹۹، «۱۹» کاروان با ظرفیت ۲ هزار و ۷۴۵ نفر برای اعزام به حج آماده شده بود که با توجه به محدودیت‌های اعمال شده از سوی عربستان این تعداد به هشت کاروان با ظرفیت یک هزار و ۱۰ نفر برای تشرف در سال جاری تقلیل یافت.
وی اظهار کرد: طبق برنامه ریزی های صورت گرفته اعزام حجاج این استان به مکه مکرمه در روزهای هشتم و نهم تیرماه سال جاری خواهد بود.
حق شناس ادامه داد: همچنین طول مدت سفر زائران ۲۸ روز بوده و در مورخه چهارم و پنجم مردادماه سال جاری نیز به میهن باز خواهند گشت.
مدیرکل حج وزیارت آذربایجان غربی یادآور شد: همچنین با توجه به اعمال محدودیت‌های کشور عربستان سعودی فقط افراد زیر ۶۵ سال اجازه تشرف به سرزمین وحی را دارند.
وی تاکید کرد: همچنین زائرانی مورد تایید عربستان سعودی هستند که واکسن‌های آسترازینکا، سینوفارم و فایزر زده باشند که این واکسن ها در سبد واکسن کشور موجود است.
حق‌شناس گفت: با توجه ‌به شرایط کرونایی سهمیه استان نسبت به سال‌های گذشته کاهش یافته است چنانکه در سال‌های گذشته ۲ هزار و ۵۰۰ تا ۳ هزار نفر عازم حج می‌شدند که این بار محدودیت‌های اعمال شده از سوی عربستان و ‌شرایط کرونایی سهمیه ما را به یک هزار نفر کاهش داده است.
وی خدمات ۲۴ ساعته برای حمل و نقل زائران به حرم، اختصاص و آماده کردن درمانگاه‌ها و بیمارستان‌ها برای مراجعه زائران در صورت بیماری را از جمله خدمات در نظر گرفته شده برای حجاج عنوان کرد.
حق‌شناس افزود: همچنین با توجه به مشکلات موجود در گرفتن قربانی و ‌ذبح آن، پول قربانی ها در ایران گرفته شده و مدیران کاروان‌ها با توجه به وکالتی که از زائران دارند در کشتارگاه‌های موجود گوسفندان را ذبح می‌کنند.
وی در خصوص دوره آموزشی زایران حج تمتع هم گفت: دوره آموزشی جهت آشنایی زائران با برخی ضروریاتی که در هنگام زیارت و حضور در سرزمین وحی باید رعایت کنند، برگزار شده است.
دوره آموزشی زائران حج تمتع آذربایجان غربی روز گذشته برگزار شد
در این دوره توصیه‌هایی از سوی سرهنگ‌ عطایی فرمانده پلیس فرودگاه ارومیه به زائران داده شد همچنین حجت الاسلام میرزایی مسوول بعثه رهبری در حح و زیارت آذربایجان غربی نحوه زیارت، احرام بستن، طواف کردن و رعایت شرایط زیارت، ‌دعا و ‌نماز، آموزش‌هایی را به صورت حضوری ارایه کرد.

نوشته شده توسط admin در پنجشنبه, ۱۲ خرداد ۱۴۰۱ ساعت ۱۰:۳۳ ق.ظ

دیدگاه


+ نُه = 11