رييس کل دادگستري آذربايجان غربي:

دادستان هادر تمامی مسایل جامعه حضوری میدانی و به موقع داشته باشند

دادستان هادر تمامی  مسایل جامعه  حضوری میدانی  و به موقع داشته باشند

گروه خبر:رییس کل دادگستری آذربایجان_غربی گفت: دادستان ها با توجه به وظیفه مدعی العمومی باید در بحث صیانت از بیت المال، دفاع از حقوق عامه و حقوق اجتماعی و ایجاد امنیت روانی، اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی برای تک تک شهروندان حضوری میدانی و به موقع داشته باشد.
به گزارش آراز آذربایجان، ناصر عتباتی در آئین تکریم و معارفه دادستان حوزه قضایی شاهین دژ اظهار داشت: دادستان مقامی “مبسوط الید” است و منصب دادستانی منصبی بسیار مهم و خطیر است.
وی افزود: از منظر قانون دادستان ظرفیتی بسیار بالا ، نقش آفرین و تأثیرگذاری در جامعه دارد که اصلی ترین آن مدعی العموم بودن است.
رییس کل دادگستری آذربایجان غربی ادامه داد: در نا امنی های اجتماعی و هنجارشکنی ها، همه نگاه‌ها به سمت دادستان است و از اینرو باید با حضور میدانی، فنی و علمی خود در راستای بهبود وضعیت شهر از هر لحاظ تلاش کرده و از ظرفیت هایی همچون روحانیت، بسیج و فعالان اقتصادی نیز برای تحقق این هدف بهره ببرند.
وی تاکید کرد: مدیران قضایی باید به راحتی در دسترس مردم باشند و با تفکر و روحیه جهادی و بسیجی که مورد تاکید مقام معظم رهبری است به آنها خدمت کنند و الگویی برای سایر مسوولان باشند.
رییس شورای قضایی استان افزود: بخش عمده ای از مشکلاتی که باعث تشکیل پرونده می شود دوری برخی شهروندان از فرهنگ و سبک زندگی اسلامی – ایرانی است که باید به این مهم نیز توجه کرد و بخش دیگری از مشکلات، معیشت محور است که خانواده ها را به سوی فروپاشی و جوانان را به سمت بزهکاری می کشاند.
وی گفت: در این مورد باید تمامی مسوولان در اجرای فرمان مقام معظم رهبری در تحقق تولید، پشتیبانی‌ها و مانع زدایی ها با رفع مشکل واحدهای تولیدی قدم بردارند و نقش دادستان ها در این امر بسیار پررنگ و تاثیر گذار می تواند باشد.
عتباتی با اشاره به اینکه کار در دستگاه قضایی کاری جهادی است گفت: اگر نگاه مسوولانه، متعهدانه و دلسوزانه همکاران ما در دستگاه قضایی نبود تحمل این حجم از کار مقدور نمی شد. در پایان این مراسم رحیمی دادستان جدید شاهین دژ معرفی و از خدمات “روح الله شکاری نیا” دادستان سابق این شهرستان قدردانی شد.

نوشته شده توسط admin در شنبه, ۲۷ آذر ۱۴۰۰ ساعت ۳:۰۹ ب.ظ

دیدگاه


9 × پنج =