اعتبار اشتغال روستایی آذربایجان‌غربی ۱۹۰۰ میلیارد ریال افزایش یافت

اعتبار اشتغال روستایی آذربایجان‌غربی ۱۹۰۰ میلیارد ریال افزایش یافت

آراز آذربایجان-اعتبار طرح اشتغال پایدار روستایی آذربایجان‌غربی پیش از این حدود پنج‌هزار و ۱۰۰ میلیارد ریال اعلام شده بود اما این میزان با رایزنی نماینده عالی دولت در استان به هفت‌هزار میلیارد ریال افزایش یافته و امیدواری‌ها را برای پوشش طرح‌های ارائه شده در استان بیشتر کرده است.
استاندار آذربایجان‌غربی در جلسه کارگروه اقتصاد، اشتغال و سرمایه‌گذاری آذربایجان‌غربی در این خصوص گفت: از ۱۲۰ هزار میلیارد ریال تسهیلات در نظر گرفته شده برای مرحله نخست طرح اشتغال پایدار روستایی، چهار هزار و ۸۰۰ میلیارد ریال سهم این استان بود که در مرحله دوم به پنج‌هزار و ۱۲۰ میلیارد ریال رسید.
محمدمهدی شهریاری افزود: با پیگیری صورت گرفته از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی قرار شد که ۴۰۰ میلیارد ریال به آذربایجان‌غربی پرداخت و یک هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال نیز به سهم استان در مرحله دوم افزوده شود.
وی همچنین از اختصاص ۱۰ هزار میلیارد ریال اعتبار ویژه از سوی بانک مرکزی به آذربایجان‌غربی در راستای رونق تولید خبر داد و اضافه کرد: این رقم با موافقت «عبدالناصر همتی» رییس کل بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران در اختیار استان قرار گرفت که باید در راستای ارتقای شاخص‌های بخش تولید استفاده شود.
وی با اشاره به برنامه‌ریزی صورت گرفته برای حل مشکل سیب صنعتی در آذربایجان غربی بیان کرد: در جلسه ویژه‌ای که در وزارت صنعت، معدن و تجارت برگزار خواهد شد، قیمت خرید تضمینی سیب صنعتی معین می‌شود که رایزنی‌های لازم برای بهترین قیمت در این خصوص انجام شده است.
استاندار آذربایجان‌غربی کاهش نرخ بیکاری در استان را طبق بررسی مرکز آمار ایران قابل توجه ارزیابی کرد و ادامه داد: بیشترین کاهش نرخ بیکاری در کشور طی تابستان امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته مربوط به آذربایجان‌غربی بوده که نمود عینی آن نیز مشهود است.
شهریاری با بیان اینکه آمار ارائه شده بدون اعمال‌نظر استان بوده و برای همه استان‌ها به صورت روتین انجام شده است، اظهار کرد: در تابستان امسال طبق بررسی‌های صورت گرفته به علت رونق تولید بخش کشاورزی استان، بسیاری از کشاورزان از نبود کارگر برای جمع‌آوری محصول گلایه داشتند که نشان‌دهنده رونق اشتغال در این بخش است.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان‌غربی نیز در این جلسه با اشاره به ثبت‌نام بیش از ۲۲ هزار و ۶۰۰ طرح در سامانه کارا ویژه طرح اشتغال پایدار روستایی، گفت: بسیاری از این طرح ها، توجیه لازم را برای اعطای تسهیلات نداشت و نزدیک به چهار هزار طرح مورد پذیرش قرار گرفت.
رضا نقی‌زاده افزود: در حال حاضر نیز با وجود بسته بودن سامانه کارا، در صورتی که طرحی از سوی ادارات مرتبط با توجیه مناسب ارائه شود، از طریق مرکز می‌توان آن را ثبت کرد و در صف دریافت تسهیلات قرار داد.
طرح اشتغال پایدار روستایی از اواخر سال ۱۳۹۶ در کشور اجرایی شد و آذربایجان‌غربی همواره بین استان‌های برتر کشور در این طرح قرار داشت.
نزدیک به چهار هزار میلیارد ریال تسهیلات در این خصوص در آذربایجان‌غربی پرداخت شد که همچنان ادامه دارد.

نوشته شده توسط admin در یکشنبه, ۲۱ مهر ۱۳۹۸ ساعت ۳:۳۱ ب.ظ

دیدگاه


دو × 8 =