خطه آذربایجان غربی آماده استقبال باشکوه از شهدای گمنام دفاع مقدس

خطه آذربایجان غربی آماده استقبال باشکوه از شهدای  گمنام دفاع مقدس

گروه گزارش: خطه شهیدپرور آذربایجان غربی و مرزداران غیور این منطقه، خود را آماده استقبال باشکوه از پیکر پاک شهیدان گمنام گلگون کفن دوران دفاع مقدس کرده‌اند.
مردم همیشه در صحنه و شهیدپرور آذربایجان غربی همانند دیگر اقشار ملت ایران، یاد و خاطره رشادت‌ها و جان‌فشانی‌های هزاران رزمنده، شهید و ایثارگر دوران دفاع مقدس را هرگز فراموش نکرده و پس از ۲۵ سال خود را آماده استقبالی باشکوه از این شهدا در مناطق مرزی این استان کرده‌اند.
با انتشار خبر ورود ۲۵ شهید دوران دفاع مقدس از مرز تمرچین به آذربایجان غربی اقشار مختلف مردم این استان اعم از کرد و آذری، شیعه و سنی و حتی پیروان دیگر ادیان آسمانی ساکن در این استان به انتظار بازگشت این شهدا نشسته و برای ورودشان لحظه‌شماری می‌کنند.
فضای آذربایجان غربی که در دوران دفاع مقدس از جبهه‌های خط مقدم جنگ تحمیلی بود از روز گذشته شور و حال دیگری به خود گرفته و همگان خود را برای میزبانی از سبک بالانی آماده کرده‌اند که پس از سال‌ها دوری از وطن قرار است در آیین باشکوهی به آغوش میهن اسلامی بازگردند.
این خطه آغوش خود را بازکرده است تا شهدایی را که با نثار عزیزترین هدیه الهی خود یعنی جانشان موجب سربلندی، وحدت و یکپارچگی این کشور شدند را با تمام وجود در آغوش بگیرند.
شهدای دوران دفاع مقدس به ویژه شهدای گمنام رهاوردی از شهدای دشت کربلا هستند که می‌آیند تا فضای این استان را با بوی عرفان و شهادت بار دیگر صفا و جلایی دوباره بخشیده و آن را عطرآگین کنند.بر اساس اعلام سپاه شهدای آذربایجان غربی پیکر پاک و مطهر ۲۵ شهید گمنام هشت سال دفاع مقدس که در منطقه کردستان عراق تفحص و پیدا شده‌اندامروز از طریق مرز تمرچین در پیرانشهر وارد کشور می‌شوند.
فرماندار پیرانشهر نیز گفت: مردم مرزدار و شهیدپرور این شهرستان بی‌تابانه آماده استقبال از پیکر پاک شهدای گمنام دوران دفاع مقدس هستند.
اروج مجاهدی از تشکیل کمیته ویژه استقبال از شهدای گمنام در این شهرستان خبر داد و افزود: مردم انقلابی این شهرستان با استقبالی پرشور و معنوی پیکرهای مقدس این شهدای گمنام را در آغوش می‌کشند.
وی اضافه کرد: تمامی امکانات و تمهیدات لازم در راستای استقبال مناسب و در شأن شهدا در این شهرستان فراهم شده و مردم چشم انتظار ورود این شهدای گران‌قدر به شهرستان پیرانشهر از طریق مرز تمرچین هستند.
مجاهدی یادآور شد: کاروان شهدای گمنام صبح روز سه‌شنبه از طریق مرز تمرچین با استقبال رسمی مسئولان و مردم وارد میهن اسلامی شده و پس از عبور از شهرستان پیرانشهر و استقبال مردم از آن‌ها به سوی شهرستان نقده بدرقه می‌شوند.
فرماندار نقده نیز گفت: مردم شهیدپرور و انقلابی این شهرستان بی‌صبرانه منتظر استقبال گرم و تاریخی از شهدای گمنام هستند.
مرتضی فرامرزی با بیان اینکه عزت کنونی ایران اسلامی به برکت خون شهیدان به دست آمده است افزود: شهدا مایه عزت ملت ایران هستند و اقشار مختلف مردم این شهرستان بی‌تابانه در انتظار فرا رسیدن این روز تاریخی هستند تا از این شهدای گمنام و گلگون کفن استقبال باشکوهی کنند.
وی یادآور شد: تمامی تمهیدات لازم برای استقبال باشکوه از کاروان شهدای گمنام دفاع مقدس فراهم شده و این کاروان در ورودی شهر با استقبال گرم مردم و مسئولان وارد این شهرستان می‌شوند.
فرامرزی گفت: این کاروان پس از توقفی کوتاه در این شهرستان با بدرقه مردم شهیدپرور این شهرستان به سوی ارومیه بدرقه می‌شوند. وی افزود: ما افتخار می‌کنیم که میزبان شهدای گمنام هستیم چراکه پیشرفت‌های فرهنگی و اجتماعی جامعه امروز ما مرهون جان‌فشانی شهدا در هشت سال دفاع مقدس است و ما باید این موهبت‌ها را قدر بدانیم. پیکر پاک این شهدا پس از ورود به ارومیه در روز پنجم شهریور ماه با بدرقه مردم و مسئولان آذربایجان غربی از طریق فرودگاه ارومیه برای شناسایی به تهران منتقل می‌شوند.عملیات کربلای ۷ در ۱۳ اسفند سال ۶۵ به‌وسیله رزمندگان اسلام در منطقه عملیاتی حاج عمران انجام گرفت.

نوشته شده توسط admin در سه شنبه, ۰۴ شهریور ۱۳۹۳ ساعت ۶:۲۱ ق.ظ

دیدگاه


+ 8 = پانزده