حمایت از سرمایه‌گذاری یکی از سیاست‌های مهم دستگاه قضایی است

حمایت از سرمایه‌گذاری یکی از سیاست‌های مهم دستگاه قضایی است

آرازآذربایجان- رییس کل دادگستری آذربایجان غربی گفت: حمایت از سرمایه‌گذاری و اشتغالزایی و فعالیت های سالم اقتصادی یکی از سیاست های مهم و اصلی دستگاه قضایی است.
ناصر عتباتی اظهار داشت: حمایت از سرمایه‌گذاری و اشتغالزایی و رفع مشکلات تولید واحدهای راکد و نیمه راکد که مورد تاکید رییس قوه قضاییه نیز است در آذربایجان غربی با جدیت هرچه تمامتر دنبال می شود.
وی اضافه کرد: با مشارکت و همکاری کارآفرینان و فعالان اقتصادی ، واحدهای راکد ، نیمه راکد و مشکل دار استان شناسایی و تا جایی که ظرفیت قانونی اجازه می دهد تلاش مان بر این است که مشکلات این واحدها را حل کرده تا به مرحله تولید و اشتغالزایی برسد.
رییس کل دادگستری آذربایجان غربی با بیان اینکه دستگاه قضا در زمینه اقتصادی از تمام ظرفیت این دستگاه جهت حل معضلات واحدهای تولیدی و تعامل با دستگاه‌های اجرایی برای پیگیری مشکلات واحدهای تولیدی استفاده خواهد کرد افزود: بخشی از مشکلات حال حاضر جامعه و آسیب های اجتماعی به خاطر بیکاری و نبود منبع درآمدی مناسب است که خانواده ها را به سمت بزهکاری سوق می دهد که با حل مشکلات این واحدهای تولیدی می توان قدم مثبتی در رفع این مشکل در جامعه برداشت.
عتباتی ادامه داد: در همین راستا مشکل قضایی که برای کارخانه قند مهاباد بروز کرده بود طی ۲ ماه گذشته در دیوان عدالت اداری مرتفع شده و مشکل پسماند سه واحد تولیدی حوزه غذایی ارومیه نیز که منجر به تعطیلی آن شده بود همچنین ۲ واحد تولید فولاد و ذوب آهن استان نیز برطرف شده است.
وی اضافه کرد: تعیین تکلیف اراضی و نیز مراقبت از اراضی ملی و واگذار کردن آن به کارآفرینان اقتصادی سالم و حفظ بیت المال از جمله مواردی است که دستگاه قضایی آذربایجان غربی برنامه های مناسبی برای آن در نظر گرفته است.
رییس کل دادگستری آذربایجان غربی تاکید کرد: تمامی مسوولان دستگاه‌های اجرایی برای تسهیل در امور سرمایه‌گذاری و رفع مشکلات واحدهای تعطیل و نیمه تعطیل در این بخش با هدف جذب سرمایه‌گذاران، افزایش اشتغال، کاهش نرخ بیکاری و رونق اقتصادی باید دست به دست هم داده تا زمینه تحقق شعار سال در استان بیش از پیش فراهم شود.
آذربایجان‌غربی از نظر صنعتی یکی از استان‌های کم‌برخوردار کشور به شمار می‌رود اما با اجرای قانون خروج از رکود ، اقدامات خوبی در راستای بازگشت واحدهای تولیدی و صنعتی این استان به مدار تولید و جذب سرمایه با همکاری دستگاه قضایی در آن آغاز شده‌است.
براساس اعلام سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی ، ۳۰ درصد از ۲۱۰ واحد تولیدی صنعتی بزرگ در این استان غیرفعال است؛ همچنین براساس اعلام شرکت شهرک‌های صنعتی از ‌هزار و ۴۰۰ واحد به بهره‌برداری رسیده در شهرک‌ها و نواحی صنعتی این استان هم اکنون هزار و ۵۰ واحد فعال است.

نوشته شده توسط admin در سه شنبه, ۱۳ مهر ۱۴۰۰ ساعت ۱:۳۳ ب.ظ

دیدگاه


7 − = چهار