معاون هماهنگي امور اقتصادي استاندار:

درآمد سرانه و توسعه یافتگی آذربایجان غربی پایین تراز میانگین کشوری است

درآمد سرانه و توسعه یافتگی آذربایجان غربی پایین تراز میانگین کشوری است

گروه خبر: معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار آذربایجان غربی با بیان اینکه درآمد سرانه و توسعه یافتگی آذربایجان¬غربی پایین تراز میانگین کشوری است گفت: برند سازی محصولات تولیدی در استان مورد توجه قرار گیرد.
به گزارش آرازآذربایجان ، سید رضا حسینی در جلسه ای بررسی طرحهای بنیاد برکت با حضور راضی زاده معاون توسعه کارافرینی اجتماع محور بنیاد برکت که در استانداری برگزار شد با بیان اینکه آذربایجان غربی پتانسیل و ظرفیت های فراوانی دارد تصریح کرد: با وجود پتانسیلهای موجود در شاخص های درآمد سرانه و توسعه یافتگی از سایر استانها در رده پایینی قرارداریم که استانداری از تمامی طرحهایی که در زمینه اشتغال،ایجاد واحد تولیدی و توزیع ثروت کمک کند حمایت و استقبال می کند.
وی بر لزوم برند سازی محصولات تولیدی در استان تاکید کرد و ادامه داد: پس از ایجاد و رونق رسته شغلی در منطقه ی هدف اجرای طرح اشتغالزایی، باید بدنبال برند سازی محصولات باشیم.
معاون اقتصادی استاندار آدربایجان غربی با بیان اینکه روستاهای آذربایجان غربی از نظر اقلیمی و شرایط اب و هوایی بسیار مطلوبند افزود: شناسایی ظرفیت های روستاهای هدف باید در اولویت قرار گیرد تا زمینه درآمد زایی در روستاها فراهم شود.
وی با بیان اینکه توسعه گردشگری در روستاها بستر رونق اقتصادی در استان را فراهم‌ می کند اظهار کرد: امروزه صنعت گردشگری از بخشهای درآمد زا در دنیاست که لازمه توسعه این صنعت در جوار وجود امنیت، وجود امکانات و مزیتهای پذیرایی در هر منطقه است که باید این مزیتها ایجاد و توسعه یابد.
معاون اقتصادی استاندار آذربایجان غربی اشتغالزایی در روستاها را عامل مهمی در کاهش مهاجرت به شهرها عنوان کرد و گفت:با رونق اشتغال در روستاها بیش از ۵ برابر از هزینه های شهرها کاهش می یابد.حسینی بااشاره به اجرای طرحهای بنیاد برکت در ۴شهرستان پیشنهادی شاهین دژ،شوط،ماکو و پلدشت تصریح کرد: لازمه محرومیت زدایی همکاری و کار تیمی و شناسایی فرصتهای اشتغال زایی در منطقه هدف است. به گزارش آرازآذربایجان به نقل از ایسنا ، وی با بیان اینکه بنیاد برکت اقدامات بسیار خوبی تاکنون در کشور انجام داده که اثرات آن مشهود است ضمن تاکید بر تشکیل کارگروه و شبکه زنجیره مشارکت دستگاههای مختلف در راستای اجرای طرحهای بنیاد برکت در استان، از تیم بنیاد برکت خواست تا الزامات،برنامه ها و نیازهای مورد نظر را برای اجرای طرحهای خود اعلام کنند.

نوشته شده توسط admin در دوشنبه, ۰۴ شهریور ۱۳۹۸ ساعت ۱:۳۳ ب.ظ

دیدگاه


5 + یک =