حق_آبه دریاچه ارومیه از آذرماه رهاسازی می شود

حق_آبه دریاچه ارومیه از آذرماه رهاسازی می شود

گروه خبر: رییس دفتر استان‌های ستاد احیای دریاچه گفت: تمامی سردهنه‌های حوضه آبریز دریاچه ارومیه در آذرماه امسال بسته می‌شود تا حق‌آبه زیست محیطی آن به پیکره دریاچه برسد.
به گزارش آراز آذربایجان، فرهاد سرخوش با بیان اینکه دریاچه ارومیه یک حوضه آبی بسته می‌باشد و با آغاز فصل گرما از خردادماه تراز آن رو به کاهش بوده است، اظهار داشت: هم‌زمان با آغاز فصل بارش در آبان ماه جاری، پس از خردادماه تراز دریاچه ارومیه برای اولین بار صعودی شد.
رییس دفتر استان‌های ستاد احیای دریاچه ارومیه با اعلام اینکه تراز دریاچه ارومیه هم اینک یک‌هزار و ۲۷۱ متر و ۲۰ سانتی‌متر است، بیان کرد: وسعت آب دریاچه ارومیه نیز هم‌اکنون به ۲ هزار و ۷۷۶ کیلومتررسیده است و تلاش‌ها برای احیای نگین آبی آذربایجان طبق برنامه ادامه دارد.
رییس دفتر استان‌های ستاد احیای دریاچه افزود: میزان آب دریاچه ارومیه هم اکنون وضعیت مناسبی دارد و به سه میلیارد و ۱۶۰ میلیون مترمکعب رسیده است.
سرخوش گفت: هرچند طرح‌های مهم انتقال آب به دریاچه ارومیه هنوز به بهره برداری نرسیده ولی اقدامات ستاد احیا نظیر لایروبی و آبیاری مدرن در کاهش مصرف آب و تثبیت دریاچه ارومیه، نگین آبی آذربایجان را نجات داده است.
نمودار تغییرات ۳۰ ساله دریاچه ارومیه بر پایه داده‌های ماهواره‌ای نشان می‌دهد که این دریاچه هنوز با روزهای خوب خود فاصله زیادی دارد و افزایش بارش‌ها و استفاده بهینه از منابع آبی بر اساس سیاست‌های ستاد احیای دریاچه ارومیه می‌تواند ضمن ادامه روند افزایش تراز آب این دریاچه، به احیای کامل آن بیانجامد.

نوشته شده توسط admin در سه شنبه, ۲۷ آبان ۱۳۹۹ ساعت ۱۲:۴۶ ب.ظ

دیدگاه


9 × یک =