شهردار اروميه:

متکدیان شهرارومیه ساماندهی می‌شوند

متکدیان شهرارومیه ساماندهی می‌شوند

گروه خبر:شهردار ارومیه با بیان اینکه لازم است مردم از هرگونه کمک مالی به متکدیان خودداری کنند، گفت: متکدیان ارومیه ساماندهی می‌شوند.
محمد حضرت‌پور در گفت‌وگو با آرازآذربایجان اظهار داشت: ساماندهی دستفروشان در راستای زیباسازی شهر ارومیه یکی از اقدامات مهم شهرداری ارومیه به منظور جلوگیری از سد معبر است.
وی با بیان اینکه ساماندهی دستفروشان در ارومیه اجرایی می‌شود، تصریح کرد: در این خصوص هیچ یک از دستفروشان و صاحبان مغازه‌ها حق سد معبر ندارند و در صورت مشاهده چنین مواردی با این افراد برخورد می‌شود.
شهرداری ارومیه با بیان اینکه مبارزه با پدیده تکدی‌گری نیز یکی دیگر از مشکلات شهر ارومیه است، از مردم درخواست کرد تا از کمک به متکدیان خودداری کنند تا شاهد کاهش تعداد متکدیان در این شهر باشیم.
این مسؤول با بیان اینکه کودکان کار نیز مشکل دیگری در این زمینه هستند، اعلام کرد: با توجه به اینکه مردم ارومیه در کمک به محرومان پیشقدم هستند، پدیده تکدی‌گری در ارومیه به وضوح دیده می‌شود که معمولا این افراد از سایر استانهای کشور به این شهر مهاجرت می‌کنند.
حضرت‌پور با بیان اینکه لازم است تا مردم از هرگونه کمک مالی به متکدیان خودداری کنند اظهار داشت: براساس بررسی‌های به عمل آمده متکدیان به تکدی‌گری عادت کرده‌اند و لزوما تکدی‌گری به معنای نیاز مالی افراد نیست.
شهردار ارومیه با بیان اینکه شهروندان می‌توانند کمک‌‌های نقدی و غیرنقدی خود را به سازمان‌های حمایت‌گر برای رسیدن به دست محرومان اهدا کنند، تصریح کرد: کمک نقدی به متکدیان زمینه تشویق آنها به تکدی‌گری را فراهم می‌سازد.
این مسؤول با بیان اینکه مبارزه با تکدی‌گری باید توسط تمام دستگاه‌های ذی‌ربط انجام گیرد اعلام کرد: در زمینه مبارزه با تکدی‌گری فقط شهرداری مسؤول نبوده و لازم است تا دستگاه‌های ذی‌ربط نیز در این زمینه همکاری لازم را داشته باشند.

نوشته شده توسط admin در چهارشنبه, ۲۶ خرداد ۱۳۹۵ ساعت ۷:۳۳ ق.ظ

دیدگاه


− یک = 7