حضور در مناطق محروم سیاست مجلس برای تسریع روند توسعه است

حضور در مناطق محروم سیاست مجلس برای تسریع روند توسعه است

آراز آذربایجان- نایب رئیس مجلس شورای اسلامی حضور در مناطق کمتر توسعه‌یافته را یکی از سیاست‌های جدی مجلس برای سرعت‌بخشی به روند توسعه عنوان کرد.
نشست ۲ ساعته بررسی مسائل و مشکلات شهرستان‌های نقده، اشنویه، سردشت و پیرانشهر با حضور نایب رئیس مجلس شورای اسلامی، معاونان چند وزارتخانه، استاندار و جمعی از مدیران کل استان استاندار آذربایجان‌غربی برگزار شد.
نایب رئیس مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه بر ضرورت اجرایی ساختن مصوبات این جلسه در کمترین زمان ممکن تاکید کرد.
علی نیکزاد حضور در مناطق کمتر توسعه‌یافته را یکی از سیاست‌های جدی مجلس برای سرعت‌بخشی به روند توسعه عنوان کرد.
در این نشست پس از طرح مسائل و مشکلات این چهار شهرستان توسط نمایندگان حوزه‌های انتخابیه، استاندار آذربایجان‌غربی نیز از رشد خدمات‌رسانی به این مناطق در دولت تدبیر و امید خبر داد.
محمدمهدی شهریاری ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهید بهشتی و بمباران شیمیایی سردشت، با اشاره به رویکرد دولت در توجه به زیرساخت‌های توسعه‌ای، به‌ویژه در نواحی مرزی و کمتر توسعه‌یافته، تصریح کرد: اقدامات خوبی در حوزه‌های حمل و نقل، گازرسانی، آب و درمان رخ داده است.
وی افزود: با وجود تحولات رخ داده، کماکان برخی شاخص‌ها برنامه‌های مدنظر به‌دلیل کمبود اعتبارات لازم، به‌ویژه اعتبارات ملی از وضعیت خوبی برخوردار نیست.
استاندار آذربایجان‌غربی رشد بودجه این استان در سال‌جاری را یکی از بسترهای توجه ویژه دولت به جبران عقب‌ماندگی‌های استان دانست.
در این جلسه علاوه بر تخصیص اعتبار ۵۰ میلیارد تومانی برای بیمارستان نقده و ۳ میلیارد تومان نیز برای مصلای این شهرستان، برای طرح‌های هادی هر چهار شهرستان نیز ۱۲ میلیارد تومان، تأمین همه هزینه‌های تکمیل مساکن مهر این شهرستان‌ها و نیز ۶۰ میلیارد تومان برای تمامی مساکن مهر استان و نیز تأمین آب و سیستم فاضلاب این شهرستان‌ها به تصویب رسید.

نوشته شده توسط admin در سه شنبه, ۰۸ تیر ۱۴۰۰ ساعت ۱:۲۱ ب.ظ

دیدگاه


− 3 = دو