حراج سلامتی در مراکز غیرمجاز زیبایی

حراج سلامتی در مراکز غیرمجاز زیبایی

گروه خانواده و سلامت: یکی از مواردی که این روزها بسیار شایع شده است، جراحی‌های زیبایی است، که مخاطراتی نیز به دنبال داشته است.زنگ خطر رشد فزاینده گرایش به جراحی‌های زیبایی دیر زمانی است، که نواخته شده است، به طوری‌که رسانه‌ها از کاهش سن مراجعه‌کننده‌ها نیز گزارش می‌دهند.
متاسفانه امروزه زیبایی مفهوم متفاوتی پیدا کرده است، به‌طوری‌که در سبد هزینه‌های خانوار نیز بخش مهمی را به خود اختصاص داده است، امروزه زیبایی به حالتی فریبنده اطلاق می‌شود و تلفیقی از تناسب اندام، جذابیت و بی نقص بودن را در برمی‌گیرد و مانند قدیم‌ها نیست که ابروهای کمان و صورت دست نخورده مورد توجه باشد.
مردم نسبت به بایدها و نبایدهای جراحی زیبایی آگاه شوند
یک متخصص پوست، مو و زیبایی ضمن اشاره به اینکه بر کسی پوشیده نیست در شرایط کنونی با افزایش درخواست‌های عمل جراحی زیبایی روبه رو هستیم، اضافه کرد: شبکه‌های اجتماعی، برنامه‌های ماهواره‌ای حتی سریال‌های تلویزیونی ایرانی و … همه روزه یک تصویر بی‌نقص از زن ایرانی ارائه می‌دهد، پس رسانه یکی از عوامل موثری محسوب می‌شود که نسل جوان را به سمت انواع جراحی زیبایی سوق می‌دهد.
آیسان کریمی گفت: بنابراین باید به جامعه هدف‌مان به ویژه جوانان آگاهی بدهیم و بایدها و نبایدهایی را مطرح کنیم تا در دام افراد شیاد و سودجو و پزشک‌های قلابی گرفتار نشوند.
وی با بیان اینکه چنانچه مردم از آگاهی کافی برخوردار باشند، از آسیب‌های احتمالی نیز در امان می‌مانند، گفت: البته گاهی مواقع اطلاعات وجود دارد و افراد می‌دانند جایی که مراجعه می‌کنند فاقد مجوز است و ایمنی و بهداشت کافی نیز برخوردار نیست، ولی به خاطر ارزان بودن خدمات حاضر هستند سلامتی خود را حراج کرده و خود را به دست چنین افراد فاقد صلاحیتی بسپارند.کریمی گفت: تزریق ژل، بوتاکس، لیزر و جوان‌سازی پوست همچنین جراحی‌های فک و دهان، دندان و … این روزها طرفداران زیادی پیدا کرده است، حتی سن‌ افراد مراجعه‌کننده نیز بسیار متغیر بوده و فقط افراد جوان را دربرنمی‌گیرد.
وی اضافه کرد: این قبیل خدمات پزشکی فقط باید در مطب پزشک و توسط پزشک حاذق انجام شود و مراجعه کننده از قانونی بودن فعالیت پزشک مطمئن باشد.این پزشک ضمن ابراز تاسف از اینکه در آرایشگاه‌ها، مغازه، منزل، اماکن غیردرمانی و … این قبیل مداخلات غیرقانونی در امور پزشکی را شاهد هستیم، اضافه کرد: مردم نباید به خاطر ارزان بودن خدمتی که ارائه می‌شود، سلامتی خود را به خطر بیندازند چون بعدها مجبور هستند چندین برابر هزینه کنند تا از تبعات یک اشتباه نجات پیدا کنند.
وی با بیان اینکه امروزه طب سنتی و طب اسلامی ایرانی طرفداران زیادی پیدا کرده است، گفت: اموری مانند حجامت، بادکش، زالو درمانی، طب سوزنی، تنوردرمانی، سنگ درمانی، مشاوره و تجویز گیاهان دارویی باید توسط افراد متخصص، دوره دیده و دارای مجوز انجام گیرد.
پلمب ۶ واحد غیرمجاز دندان پزشکی و لیزر درمانی در مهاباد
سرپرست شبکه بهداشت و درمان مهاباد در نشست هم‌اندیشی با سمن‌های فعال در حوزه سلامت، گفت: در طول ماه‌های اردیبهشت و خرداد ماه ۵ واحد دندانپزشکی و دندانسازی متخلف پلمب شده‌اند.وی با بیان اینکه مراکز فوق به اتهام ایجاد واحد فاقد مجوز و دخالت در امور درمان پلمب شده‌اند، گفت: در این ? واحد دندانپزشکی و یک واحد لیزر درمانی افراد فاقد صلاحیت که مدرک دانشگاهی مرتبط نیز نداشتند، مشغول به فعالیت بودند.
امیری با بیان اینکه بدون‌تردید اقداماتی که در این واحدها انجام می‌گرفت به معنای واقعی کلمه سلامت جامعه را تهدید می‌کرد، گفت: حفظ سلامت و امنیت اقشار مختلف مردم یکی از وظایف ذاتی شبکه بهداشت و درمان مهاباد به شمار می‌رود، به‌طوری‌که چنانچه هرگونه تخلفی را مشاهده کنیم که در ارتباط مستقیم با سلامتی مردم قرار دارد، برخورد قانونی انجام می‌گیرد.
سرپرست شبکه بهداشت و درمان مهاباد با بیان اینکه کارشناسان این مجموعه با نظارت‌های پی در پی از واحدهای فعال و مرتبط با سلامت مردم در تلاش هستند که به وظیفه قانونی و اخلاقی خود عمل کنند اما برای اینکه در این زمینه توفیقی حاصل شده و بساط افراد سودجو برچیده شود، لازم است که اقشار مختلف مردم نیز همکاری کنند و افراد سودجو و فاقد مجوز را جهت رسیدگی و بازرسی معرفی کنند.به گزارش آراز آذربایجان به نقل ازایسنا، امروزه براساس تاثیرپذیری از غرب و شبکه های اجتماعی، زیبایی بر سایر معیارها ارجح و انتظار بی تفاوتی نسل جوان و نوجوان نسبت به این موضوع بی اساس شده که می طلبد با فرهنگسازی و تعریف درست از زیبایی خدادادی همچنین آگاه سازی جامعه از مخاطرات اعمال جراحی غیر ضروری و چندین باره بر روی اعضای بدن، بر گرایش فزاینده مردم نسبت به این عمل ها تا حد زیادی اثرگذار بود.

نوشته شده توسط admin در چهارشنبه, ۰۷ تیر ۱۴۰۲ ساعت ۸:۵۸ ق.ظ

دیدگاه


9 − = چهار