رييس کل دادگستري آذربايجان غربي:

حجم بالای ورودی پرونده ها چالش اساسی دستگاه قضایی است

حجم بالای ورودی پرونده ها چالش اساسی  دستگاه قضایی است

گروه خبر: رییس کل دادگستری آذربایجان_غربی گفت: امروز بیشترین چالش_های دستگاه قضایی حجم بالای ورودی پرونده های دادگستری است که موضوعات بیشتر این پرونده‌ها کم اهمیت هستند.
به گزارش آراز آذربایجان، ناصر عتباتی در آیین تودیع و معارفه دادستان سلماس که با حضور مسئولین قضایی، اجرایی، نظامی و انتظامی آذربایجان غربی و سلماس در این شهرستان برگزار شد، گفت: اغلب موضوعات پرونده هایی تشکیل شده در دستگاه قضایی کم اهمیت هستند و با فرهنگ سازی و آموزش های رفتاری و اجتماعی می شود از ورود آنها جلوگیری کرد و لازمه این امر آن است که همه پای کار بیایند.
وی تصریح کرد: مردم، مدیران و مسئولان می بایست به دستگاه قضایی کمک کنند و با اجرای وظایف قانونی خود اجازه بروز تخلفات و جرایم را ندهند و رسانه ها و نهادهای فرهنگی و آموزشی تلاش کنند تا اطلاعات حداقلی حقوقی مردم را بالا ببرند.
وی افزود: با تقویت واحدهای مددکاری کلانتری ها و ارائه خدمات مشاوره خانواده اداره بهزیستی در این واحدها و نیز شوراهای حل اختلاف و استفاده از ظرفیت روحانیون، ائمه جمعه و جماعت و ریش سفیدان و متنفذین می_توان فرهنگ سازش را در جامعه بسط داد.
عتباتی ضمن گرامیداشت هفته دولت، گفت: عمر دولت شهید رجایی ۲۸ روز بود یعنی کمتر از یک ماه ولی تأثیرگذاری این دوره خدمت برای همه آموزنده است و باید فرهنگ خدمت به مردم الگویی برای تمامی مدیران و کارگزاران نظام مقدس اسلامی باشد. رییس کل دادگستری آذربایجان غربی افزود: یکی از سنگرهای مهمی که می تواند در عرصه خدمت رسانی به مردم بسیار موثر باشد سنگر دادستانی است که با پشتیبانی قضایی از نیروهای عمل کننده، حفاظت و صیانت از حقوق عامه و بیت المال، نظارت بر حسن اجرای قوانین و برخورد با ترک فعل ها و حمایت از تولید کنندگان و اشتغال آفرینان و سایر حوزه ها نقش آفرینی می کند.
عتباتی اظهار کرد: در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران هر سه قوه در زیر سایه رهبری داهیانه ولایت فقیه با هماهنگی و انسجام و اتحاد امور را پیش می برند خصوصاً امروزه این همدلی در سطح سران سه قوه و مدیران استانی و شهرستانی بیش تر از پیش است و باید قدر این نعمت را با خدمت صادقانه و بی منت به مردم دانست.
رییس کل دادگستری آذربایجان غربی خاطرنشان کرد: صیانت و حفاظت از حقوق بیت المال، تامین امنیت مردم، حمایت از تولید و واحدهای تولیدی، توجه به زندان و زندانیان و استفاده از ارفاقات قانونی برای افرادی که استحقاق آن را دارند و در عین حال برخورد قاطع با مخلین نظم و امنیت جامعه از جمله موارد مهمی است که باید در سمت دادستانی بدان توجه ویژه داشت.
در این مراسم با اهدای لوح تقدیر از تلاشهای ناصر عباسی دادستان سابق حوزه قضایی سلماس تقدیر و با تقدیم حکم، ولی خدا کرمی به عنوان دادستان جدید سلماس معرفی شد.

نوشته شده توسط admin در سه شنبه, ۰۸ شهریور ۱۴۰۱ ساعت ۹:۰۵ ق.ظ

دیدگاه


+ هفت = 10