مديرعامل شرکت آب منطقه‌اي آذربايجان‌غربي:

حجم آب سه سد استان نسبت به سال گذشته کاهش داشته است

حجم آب  سه سد استان  نسبت به سال گذشته  کاهش داشته است

گروه خبر: مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان‌غربی گفت: با وجود افزایش آب پشت سدهای استان نسبت به سال گذشته، کاهش حجم آب در سه سد از جمله شهرچای ارومیه و آغ‌چای چایپاره را شاهد هستیم.
به گزارش آراز آذربایجان،مجید رستگاری، گفت: حجم آب پشت سد‌های استان طبق آخرین پایش به ۶۳۹ میلیون مترمکعب رسیده که با وجود افزایش نسبت به سال گذشته، کاهش حجم آب در سه سد از جمله شهرچای ارومیه و آغ‌چای چایپاره را شاهد هستیم. این حجم در زمان مشابه سال گذشته ??? میلیون مترمکعب بود و امسال این میزان ۱۱ درصد افزایش یافته است.
وی اضافه کرد: طبق آخرین پایش، سد‌های بوکان، آغ چای چایپاره، شهرچای ارومیه و مهاباد به ترتیب ۲۳۵، ۹۶، ۷۵و ۷۲ میلیون مترمکعب آب دارند که ۷۵ درصد کل آب‌های موجود در سد‌های ۱۴ گانه استان را شامل می‌شود.رستگاری ادامه داد: از این چهار سد بزرگ، آب موجود در پشت ۲ سد بوکان و مهاباد به ترتیب ۳۹ و ۲۲ درصد بیشتر از زمان مشابه سال گذشته و آب موجود در ۲ سد آغ چای و شهرچای به ترتیب ۲۱ و ۱۷ درصد کمتر از زمان مشابه سال گذشته است.مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان غربی اظهار کرد: امیدواریم با بارش‌های پاییزی که هنوز در استان شاهد آن نبوده‌ایم، روند افزایشی آب پشت سد‌های استان نیز آغاز شده تا مثل ۲ سال گذشته با مشکل کم آبی شدید روبرو نباشیم.

نوشته شده توسط admin در شنبه, ۲۳ مهر ۱۴۰۱ ساعت ۸:۰۴ ق.ظ

دیدگاه


چهار + 9 =