مديرعامل شرکت گاز استان خبر داد

جایگزینی بیش از ۳۴ هزار مترمکعب گاز با سوخت مایع آذربایجان‌غربی

جایگزینی بیش از ۳۴ هزار مترمکعب گاز با سوخت مایع آذربایجان‌غربی

گروه خبر: مدیرعامل شرکت گاز آذربایجان‌غربی گفت: نیمه اول امسال ۳۴ هزار و ۳۸۴ مترمکعب گاز جایگزین سوخت در صنایع استان شد.
به گزارش آراز آذربایجان ، علیرضا شیخی در این زمینه افزود: پیش‌بینی ما برای سال‌جاری جایگزینی ۶۰ هزار مترمکعب بوده که تاکنون بیش از ۳۴ هزار مترمکعب تحقق یافته و در صورت جذب پیمانکار، باقی این میزان و یا حتی بیشتر از آن هم عملی خواهد شد.
وی با اشاره به فواید اتصال صنایع به گاز سراسری، اظهار کرد: جایگزینی سوخت گاز با مایع برای صنایع به صرفه‌تر است چرا که ارزان‌تر و هزینه حمل‌ونقل نیز ندارد و منجر به کاهش هزینه‌های تولید می‌شود، همچنین با توجه به سبز بودن سوخت گاز، به نفع محیط زیست هم محسوب می‌شود.
مدیرعامل شرکت گاز آذربایجان‌غربی گفت: بسترسازی، ایجاد هماهنگی بین نهادی و همکاری دیگر دستگاه‌های خدمات رسان در تسریع توسعه گازرسانی به شهرها و روستاها ضرورت دارد.
وی گفت: نیمه اول امسال در مجموع بیش از ۴ هزار و ۳۲۷ میلیارد ریال صرف خرید انواع کالا و اقلام مورد نیاز طرح‌های گازرسانی همچون لوله‌های پلی اتیلنی و فولادی شده است.
مدیرعامل شرکت گاز آذربایجان‌غربی اظهار کرد: طی نیمه اول امسال، در مجموع ۳۸۸ هزار و ۳۹۲ متر لوله پلی اتیلنی به مبلغ ۹۶۵ میلیارد و ۴۵۵ میلیون ریال و نیز ۳۸۸ هزار و ۵۱۷ متر لوله فولادی با صرف بیش از یک‌هزار و ۸۲۸ میلیارد ریال خریداری و انبار شده است.
وی در ادامه به خرید ۱۹۹ ایستگاه به مبلغ ۷۷۶ میلیارد و ۵۶۱ میلیون ریال طی این مدت اشاره و ادامه داد: علاوه بر این، ۱۹ هزار و ۱۲۸ عدد کنتور و رگلاتور با صرف حدود ۱۷۸ میلیارد ریال، ۳۱۳ هزار و ۶۷۴ عدد اتصالات فولادی و پلی‌اتیلنی به مبلغ بیش از ۱۰۹ میلیارد ریال و نیز ۳۲ هزار و ۹۴ عدد شیرآلات با اعتبار حدود ۲۵۵ میلیارد ریال خریداری شده است.
به گفته شیخی، ۲۰ هزار و ۱۶۶ فقره انواع کالای دیگر نیز با صرف بیش از ۲۰۹ میلیارد ریال در نیمه نخست امسال خریداری شده است.

نوشته شده توسط admin در دوشنبه, ۲۳ آبان ۱۴۰۱ ساعت ۸:۰۹ ق.ظ

دیدگاه


+ 4 = هشت