یک مسئول خبرداد

تولید سالانه ۳۰۰۰ تُن قارچ خوراکی در آذربایجان‌غربی

تولید سالانه ۳۰۰۰ تُن قارچ خوراکی در آذربایجان‌غربی

آرازآذربایجان،رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: به طور متوسط در استان سالانه ۳۰۰۰‌تن قارچ خوراکی تولید و به بازار مصرف داخلی عرضه می‌شود.
خسرو شهبازی با اشاره به اینکه در سال جاری طبق آخرین آمار ۳۳۰۰‌تن قارچ خوراکی تولید شده است، تصریح کرد: بیشترین قارچ خوراکی تولیدی در استان در ارومیه به مقدار حدود ۹۰۰‌تن است.
شهبازی خاطر نشان کرد: عمده قارچ تولیدی در استان، قارچ دکمه ای است.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان با اشاره به اینکه کسب و کارهای کوچک علاوه بر نیاز به سرمایه اولیه کم، می توانند موجب اشتغال خانوادگی نیز شود،‌ اظهار کرد: ۶۴‌واحد تولیدی قارچ خوراکی در استان وجود دارد که بیش از ۲۰۰نفر در این واحدها مشغول به کار هستند.
وی یادآور شد: سرانه مصرف قارچ خوراکی در کشور سالانه حدود یک و نیم تا ۲ کیلوگرم است که این سرانه برای آذربایجان غربی حدود یک تا یک و نیم کیلوگرم است.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌غربی در خصوص برنامه سازمان در جهت توسعه کسب و کارهای کوچک همچون پرورش قارچ خوراکی در استان نیز گفت: درحال حاضر یک واحد تولیدی قارچ دکمه ای به ظرفیت سالانه ۵۰۰ تن در ارومیه در دست احداث است که پیش‌بینی می شود تا پایان سال جاری به بهره برداری برسد.
وی با اشاره به اینکه یکی از اولویتهای جهاد کشاورزی حمایت از واحدهای تولیدی کوچک است، تصریح کرد: سازمان جهاد کشاورزی در سال جاری تعدادی واحد تولیدی قارچ را برای دریافت تسهیلات بانکی برای احداث و یا دریافت سرمایه در گردش، جهت توسعه و تداوم کار واحد تولیدی به بانک ها معرفی کرده است.

نوشته شده توسط admin در سه شنبه, ۲۶ دی ۱۴۰۲ ساعت ۸:۵۷ ق.ظ

دیدگاه


6 − = چهار