سرپرست سازمان جهاد کشاورزي استان:

توسعه ۲ هزار هکتاری شهرک‌ کشاورزی آذربایجان غربی در دستور کار است

توسعه ۲ هزار هکتاری شهرک‌ کشاورزی آذربایجان غربی  در دستور کار است

گروه خبر: سرپرست سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: توسعه ۲ هزار هکتاری شهرک‌های کشاورزی این استان در راستای افزایش بهره‌وری از منابع آب و خاک ضروری و در دستور کار است.
به گزارش آراز آذربایجان، خسرو شهبازی در نشست با خبرنگاران افزود: توسعه بخش گلخانه‌ها و تولیدات آن مورد توجه جدی است تا بتوان به وسیله آن با دانش‌های نوین کشاورزی به تولید محصولات بیشتر با کاهش ۱۰ برابری مصرف آب دست یافت.
وی با بیان اینکه رسیدن به راندمان آبیاری به ۳۲ درصد کمتر از میزان فعلی در استان پیگیری می‌شود، ادامه داد: امسال ۲۹۱ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان در طرح جهش تولید مشارکت داده شده‌اند.
شهبازی اظهار کرد: بخاطر کمک به‌ این موضوع بیمه محصولات کشاورزی نیز با جدیت پیگیری می‌شود ضمن اینکه با تلاش‌های انجام گرفته بیمه اراضی کشاورزی این استان امسال با افزایش چشمگیری چهار برابر نسبت به سال قبل شده است.وی یادآور شد: در زمینه مبارزه با آفات و امراض گیاهان، غلات و محصولات باغی در برنامه‌های سازمان گنجانده شده و با روش‌هایی پیش می‌رویم که کمترین سموم در اراضی کشاورزی استفاده شود.شهبازی با اشاره‌ به اینکه روند صادرات سیب مطلوب و بحث تهاتر هم در دست پیگیری است، گفت: طی رایزنی‌های انجام شده سعی می‌شود تا شرایط لازم برای تهاتر موز و سیب برای صادر کنندگان فراهم شود.وی یادآور شد: استاندار آذربایجان غربی گام‌های مثبتی در این راستا برداشته‌اند و صادرات این محصول از استان به کشورهای هندوستان، پاکستان و لیبی در حال انجام است.
شهبازی با بیان اینکه توجه به احیای دریاچه ارومیه نیز از اقداماتی است که در راستای آن جهاد کشاورزی به سهم خود تلاش می‌کند، افزود: در سال‌های گذشته توسعه باغات و کشاورزی را لحاظ کرده‌ایم ولی این بخش مورد غفلت واقع شده که سعی می‌شود با برنامه‌های متعدد این دریاچه احیا شود.
سرپرست جهاد کشاورزی آذربایجان غربی اضافه کرد: تکمیل و افزایش ذخایر کاربردی، توسعه گلخانه‌ها و محصولات کم آب بر هم از برنامه‌های در دست اقدام است.

نوشته شده توسط admin در سه شنبه, ۱۱ بهمن ۱۴۰۱ ساعت ۸:۱۹ ق.ظ

دیدگاه


هفت − = 4