توسعه و گسترش اشتراکات دینی وحدت ملی را تقویت می کند

توسعه و گسترش اشتراکات دینی وحدت ملی را تقویت می کند

آراز آذربایجان-معاون سیاسی،امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان غربی با اشاره به حضور اقوام و ادیان مختلف در کشور، تقویت و گسترش اشتراکات دینی را موجب تقویت وحدت ملی دانست.
علی مصطفوی در مراسم افتتاحیه نوزدهمین جشنواره بین المللی فرهنگی و ورزشی تموز ایران که در ارومیه برگزار شد، به ظرفیتهای ویژه قانون اساسی برای اقلیت های دینی اشاره کرد و گفت: بر اساس اصول ۱۳ و ۱۹ قانون اساسی اقلیت های دینی و مذهبی می توانند آزادانه در چارچوب قانون اساسی مراسمات خود را انجام دهند.
وی در ادامه با بیان اینکه برگزاری ۲ مراسم بزرگ مسیحیان و آشوریان در یک هفته اخیر تصریح کرد: برگزاری مراسم زیارتی مسیحیان در قره کلیسای چالدران و جشنواره تموز آشوریان در استان با حضور مقامات و مسئولین استانی و کشوری بیانگر آنست که قانون اساسی به عنوان میثاق ملی ایران نسبت به اقلیت های دینی اهمیت ویژه ای قائل است.
معاون سیاسی،امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان غربی در ادامه به اصل ۱۹ قانون اساسی و برابری همه مردم از هر قوم و قبیله ای اشاره کرد و افزود: باید سعی کنیم تا اشتراکاتی چون اعتقاد به معاد و منجی،عدالت خواهی و ظلم ستیزی،نظم و انضباط اجتماعی و کرامت و ارزشهای والای انسانی را که در ادیان الهی نمود بارز دارند تقویت کنیم.

نوشته شده توسط admin در سه شنبه, ۰۸ مرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱:۱۱ ب.ظ

دیدگاه


3 + = شش