فرمانده هنگ مرزي اروميه :

مرزبانی ارومیه بر ۹۵ درصد مرزها اشرافیت کامل دارد

مرزبانی ارومیه بر ۹۵ درصد مرزها اشرافیت کامل دارد

گروه خبر: فرمانده هنگ مرزی ارومیه گفت: هنگ مرزی ارومیه بر ۹۵ درصد مرزهای ارومیه اشرافیت کامل دارد.
به گزارش آراز آذربایجان، مساحت هنگ مرزی ارومیه ۱۵۰ کیلومتر بوده که شامل ۱۳۵ کیلومتر مرز با ترکیه و ۱۵ کیلومتر مرز با کشور عراق است.
این هنگ در غرب شهرستان ارومیه واقع شده است و تنها هنگ مرزی است که با دو کشور عراق و ترکیه مرز مشترک دارد و طول مرز زمینی آن در حدود ۱۵۰ کیلومتر است واین در حالی است که در مرز با عراق مرزبانی یک‌طرفه بوده و ایران به تنهای امنیت را در این مرز برقرار می‌کند.
ارتفاعات دالانپر را از جمله ارتفاعات مهم در حوزه استحفاظی هنگ مرزی محسوب می‌شود، احداث برجک و فلس‌کشی در راستای اجرای طرح انسداد مرز و جلوگیری از به خطر افتادن امنیت اقتصادی، اجتماعی و ملی از سال‌های گذشته آغاز شده و تداوم تجهیز برجک‌های هنگ مرزی همچنان تداوم دارد.
هم‌اکنون برجک‌های هنگ مرزی ارومیه به تکنولوژی روز دنیا مجهز بوده و هنگ مرزی ارومیه با به‌کارگیری دوربین‌های دید در شب، دوربین‌های حرارتی و سامانه‌های رایانه‌ای در این برجک‌ها، کنترل موثری در مرزها دارند.
مرزبانان هنگ مرزی ارومیه با تلاش شبانه‌روزی خود و با به خطر انداختن جان خود موجبات امنیت مردم را فراهم می‌کنند زیرا که این حافظان امنیت مردم به خوبی می‌دانند که غفلت از مرزهای هر سرزمینی سبب ایجاد ناامنی در آن منطقه می‌شود.در شرایطی که تمام کشورهای غربی و آمریکا در جهت تضعیف نظام انقلاب اسلامی تلاش می‌کنند لذا مرزبانان کشور ما خصوصا هنگ مرزی ارومیه در جهت حفظ نوار مرزی از هیچ تلاشی فروگذار نکرده و علی‌رغم سختی‌های که در جابجایی پرسنل خود دارند و در فصول سرد سال و در ایام بارانی متحمل سختی‌های فراوانی می‌شود ولی غیورمردانه از مرزهای این منطقه دفاع می‌کنند.
علی علیپور در نشست خبری که در حمع خبرنگاران اظهار داشت: مهم‌ترین وظیفه مرزبانان ایجاد امنیت و آرامش برای مردم بوده و مرزبانان ارومیه در شرایطی که هیچ‌گونه مرزبانی در مرز بین ایران و عراق وجود ندارد از مرزهای این شهرستان دفاع می‌کنند.وی ادامه داد: مرزبانان ارومیه از مدرن‌ترین سیستم‌های کنترل نوار مرزی در جهت ایجاد امنیت برای مردم استفاده می‌کنند.
فرمانده هنگ مرزی ارومیه به استفاده از توان سران عشایر در توجیه اهداف شوم گروهک‌های تروریستی اشاره کرد و ادامه داد: برنامه‌های آموزشی در جهت توجیه مرزنشینان این شهرستان با شرکت ائمه جماعت روستاهای مرزنشین ارومیه برگزار می‌شود.
این مسؤول افزود: هنگ مرزبانی ارومیه در جهت شناسایی قاچاقچیان کلان و اغفال مرزنشینان برای قاچاق البسه، قاچاق اسلحه و قاچاق مواد مخدر با همکاری انتظامی فعالیت کرده و همچنین اقدامات فرهنگی در راستای آشنایی کودکان و نوجوانان عشایر با اهداف مرزبانان انجام می‌دهند.
علی‌پور با اشاره به اینکه چهار ماه گذشته امسال شاهد کاهش چشمگیر قاچاق سلاح‌های شکاری، مواد مخدرو سیگار بودیم، افزود: در چهار ماه گذشته امسال شاهد کاهش ۱۰۰ درصدی کشف مواد مخدر، کاهش ۹۴ درصدی قاچاق سیگار، کاهش ۸۲ درصدی عابر پیاده و همچنین کاهش ۹۵ درصدی عابر پیاده متجاوز در هنگ مرزی ارومیه بودیم.
وی خاطرنشان کرد: با تلاش شبانه روزی مرزبانان هنگ مرزی ارومیه شاهد میزان انسداد مرزی ارومیه به درصد رسیده است که ۴۵ درصد از نوار مرزی به کنترل درآمده نوار مرزی فیزیکی بوده و مابقی از طریق امکانات هنگ مرزی صورت می‌گیرد، عبور و مرور مرزی در کنترل کامل مرزبانان ارومیه قرار دارد. علی‌پور از کاهش قاچاق سوخت در مرزهای ارومیه خبر داد و افزود: در طول چهار ماه گذشته امسال شاهد کاهش ۹۴ درصدی سوخت قاچاق بودیم که میزان در مقایسه با مدت زمان مشابه سال گذشته مقایسه شده است.
وی از حضور ۱۰۰ درصدی مرزبانان در نوار مرزی خبر داد و تصریح کرد: با توجه به اینکه تعویض مرزبانان با بالگرد و پیاده‌روی انجام می‌شود و برخی از مواقع مرزبانان ۴۵ کیلومتر مسیر را طی می‌کنند و این موضوع یکی از عمده مشکلات مرزبانان محسوب می‌شود.

نوشته شده توسط admin در چهارشنبه, ۲۷ مرداد ۱۳۹۵ ساعت ۵:۰۲ ق.ظ

دیدگاه


هشت + = 17