نماينده مردم سردشت در مجلس:

تمامی فروشندگان از فروش دخانیات به افراد زیر ۱۸سال منع شوند

تمامی فروشندگان از فروش دخانیات به افراد زیر ۱۸سال منع شوند

گروه خبر:عضو کمیسیون اجتماعی مجلس معتقد است که برای اجرای قانون جامع کنترل و مبارزه ملی با دخانیات منع کیوسک‌ها از فروش سیگار به تنهایی موثر نخواهد بود و باید به رویکردهای تشویقی و آموزشی توجه شود. رسول خضری در خصوص مصوبه ابلاغ شده از سوی وزارت بهداشت مبنی بر منع فروش سیگار در کیوسک‌های مطبوعاتی، گفت: لازمه اجرای قانون جامع کنترل و مبارزه ملی با دخانیات توجه به دو رویکرد تشویقی و پرداختن به امور آموزشی است، تصویب و ابلاغ این قانون به تنهایی مشکلات حوزه دخانی را حل نخواهد کرد.
نماینده مردم سردشت و پیرانشهر در مجلس شورای اسلامی با یادآوری مفادی از این قانون مبنی بر ممنوعیت فروش دخانیات به افراد کمتر از ۱۸ سال، تصریح کرد: وزارت بهداشت در راستای اجرای این قانون مصوبه‌ای مبنی بر منع فروش سیگار در کیوسک‌های مطبوعاتی را ابلاغ کرده است حال آنکه اینچنین اقدامی موجب اجرای دقیق قانون نخواهد شد. وی تعبیه سیاست‌های تشویقی و آموزشی در کنار یکدیگر را از شرایط اجرای دقیق تر قانون جامع کنترل و مبارزه ملی با دخانیات دانست و گفت: ممنوعیت فروش سیگار در کیوسک‌های مطبوعاتی به تنهایی کفایت نمی‌کند اگر قرار بر منع فروش باشد، تمامی مغازه‌ها و سوپرمارکت‌ها باید از فروش دخانیات به افراد زیر ۱۸ سال منع شوند زیرا این شیوه تنها موجب آسیب مالی به بخشی از جامعه می‌شود.
خضری پرداختن به توسعه فضاهای فرهنگی برای اجرای مفاد قانون مبارزه ملی با دخانیات را ضروری خواند و تاکید کرد: در همه ابعاد اقدامات باید به گونه ای انجام گیرد که اشکال و ضرر و زیان دخانیات برای افراد زیر ۱۸ سال شفاف شود، در حققیت افراد زیر ۱۸ سال باید باور داشته باشند که نباید به مصرف دخانیات بپردازند.
عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، معتقد است: افراد زیر ۱۸ سال در سن و شرایط بحرانی قرار دارند بنابراین مسئولان دخانی کشور باید در ارائه بسته‌های دخانی نیز از میزان جذابیت آنها بکاهند، همچنین در این زمینه لازم است تمامی فروشنده‌ها از فروش دخانیات به افراد زیر ۱۸ سال منع شوند.
همچنین نایب رئیس فراکسیون محیط زیست و توسعه پایدار مجلس با بیان اینکه برای حفاظت از گونه های نادر جانوری سازمان حفاظت محیط زیست باید به سازمانی اجرایی تبدیل شود بر لزوم تخصیص اعتباری ویژه برای احیای نسل این گونه ها تاکید کرد. عبدالکریم حسین زاده با تاکید بر لزوم اتخاذ تدابیر و تمهیدات لازم برای حفاظت از گونه های در حال انقراض، گفت: باید با تمامی ابزارهای موجود در کشور در جهت حفظ گونه های نادر جانوری گام برداشت.نماینده مردم نقده و اشنویه در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: در این راستا باید به ابزارهای لازم مانند پشتیبانی، پیشگیری، برنامه ریزی های مالی و نیروی انسانی توجه کرد؛ به طور حتم ضرورت دارد که تمامی این بخش ها برای حفاظت از گونه های نادر جانوری فعال شود.
این نماینده مردم در مجلس دهم، بر لزوم تخصیص منابع ویژه برای جلوگیری از انقراض نسل گونه های نادر جانوری تاکید کرد و یادآور شد: بهتر است این منابع در برنامه ششم توسعه دیده شود و بر اساس آن نسبت به بستن برنامه بودجه سنواتی اقدام و به هدف حداقلی برای تثبیت شرایط در جهت احیای نسل گونه های نادر جانوری دست یافت.
حسین زاده یادآور شد: این اقدام منجر به تثبیت شرایط و سپس بهبود وضعیت و افزایش تعداد گونه های نادر جانوری خواهد شد.
وی با بیان اینکه احیای گونه های نادر جانوری نیاز به زمان و تخصیص ردیف اعتباری دارد در رابطه با عملکرد سازمان حفاظت محیط زیست، گفت: در این رابطه نمی توان به صورت انتزاعی اظهار نظر کرد زیرا وضعیت نامناسب گونه های نادر جانوری تنها مختص به این دولت نیست بلکه این موضوع ناشی از عملکرد ضعیف تمامی دولت ها در سنوات مختلف است و بی توجهی متولیان در تمامی سنوات موجب بغرنج شدن وضعیت گونه های در معرض انقراض شده است.
نماینده مردم نقده و اشنویه در مجلس دهم، یادآور شد: متاسفانه نسبت به حفظ و حراست حیات وحش و گونه های نادر جانوری بی توجهی می شود در حالی که حیات وحش تاثیر زیادی در حفظ اکوسیستم و توسعه پایدار کشور دارند.
نایب رئیس فراکسیون محیط زیست و توسعه پایدار در مجلس دهم، ادامه داد: باید به حفظ و گونه های نادر جانوری توجه و همچنین در برنامه های توسعه پایدار کشور چنین موضوعاتی ذکر شود.نماینده مردم نقده و اشنویه در مجلس دهم با بیان اینکه برای بهبود وضعیت محیط زیست و همچنین گونه های نادر جانوری سازمان حفاظت محیط زیست باید به سازمانی اجرایی تبدیل شود، تصریح کرد: باید دغدغه و آسیب های محیط زیستی به صورت جدی مشخص و ذکر شود و در کنار این برنامه و پروژه های ملی و اجرایی مناسبی برای آن تعریف کرد.نایب رئیس فراکسیون محیط زیست و توسعه پایدار مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با تاکید بر اینکه احیای گونه های نادر جانوری عزم و همت ملی می طلبد، گفت: به روش های احیای گونه های نادر جانوری باید توجه کرد زیرا هر ساله تعداد زیادی از این گونه ها را به دلایل مختلف از دست می دهیم بدون اینکه تدابیر لازم برای احیای نسل آنها اندیشیده شود.

نوشته شده توسط admin در شنبه, ۱۳ آذر ۱۳۹۵ ساعت ۷:۲۳ ق.ظ

دیدگاه


سه × 7 =