تفاهم‌نامه توسعه درب‌های مشترک مرزی ایران و ترکیه به امضا رسید

تفاهم‌نامه توسعه درب‌های مشترک مرزی ایران و ترکیه به امضا رسید

گروه خبر: مدیر کل حمل‌ونقل و پایانه های آذربایجان غربی گفت:تفاهم نامه توسعه درب‌های مشترک مرزی در پایانه مرزی بازرگان بین دو کشور ایران و ترکیه به امضا رسید.
در نشست مشترک مرزی بین دو کشور ایران و ترکیه، دو طرف برای توسعه درب‌های مشترک مرزی و افزایش تعداد خطوط ورود و خروج به تفاهم رسیدند.
مدیر کل حمل‌ونقل و پایانه های آذربایجان غربی در این نشست که با حضور ناظر گمرکات آذربایجان غربی و مدیر کل گمرک استان آغری ترکیه و جمعی از مسئولان محلی و کارشناسان فنی دو طرف برگزار شد، با بیان این که مرزها محل عبور هستند، اضافه کرد:با توجه به حجم بالای تردد از پایانه مرزی بازرگان، توقف ناوگان ترانزیتی روند حمل‌ونقل را با مشکل روبه رو کرده است که با توسعه درب‌های موجود و افزایش تعداد خطوط می‌توان روند تردد در مرز بازرگان را تسهیل کرد.
مجتبی رحمانی اضافه کرد: روزانه مجموع ورود و خروج از مرز به بیش از یک هزار دستگاه نمی‌رسد اما می‌توان با افزایش خطوط این تعداد را افزایش و توافق رؤسای جمهور دو کشور برای مراودات تجاری به میزان ۳۰ میلیارد دلار را محقق ساخت.
وی یادآور شد:عملی کردن این راهکار و یکسان سازی زمان انجام تشریفات مرزی نه تنها مرزها را به ماهیت واقعی خود به عنوان گذرگاه عبوری تبدیل خواهد کرد بلکه می‌تواند در سرعت مبادلات، جلوگیری از اتلاف زمان و هزینه نیز تاثیری به سزایی داشته باشد.
مدیر کل گمرک آذربایجان غربی نیز در این نشست خواستار عملیاتی کردن طرح توسعه درب‌های مشترک و افزایش خطوط تردد در سریع‌ترین زمان ممکن شد.
در ادامه نشست مرزی نقشه توسعه درب‌های مرز بازرگان وگوربلاغ و افزایش تعداد خطوط تردد ناوگان ترانزیتی به تایید دو طرف رسید.

نوشته شده توسط admin در پنجشنبه, ۲۳ مرداد ۱۳۹۳ ساعت ۴:۴۷ ق.ظ

دیدگاه


1 × = شش