گزارش//

ترسیم رنگین کمان زیبای وحدت در آذربایجان غربی

ترسیم رنگین کمان زیبای وحدت در آذربایجان غربی

گروه گزارش: علمای اهل سنت آذربایجان غربی معتقدند هفته وحدت تجلی پیوند ناگسستنی شیعه و سنی است و امروز جهان اسلام بیش از هر زمان دیگری به اتحاد بین مسلمانان نیاز دارد.
آیین های هفته وحدت همزمان با ۱۲ ربیع الاول در حالی در ارومیه، رنگین کمان اقوام کشور در حال برگزاری است که علمای اهل تسنن بر حفظ وحدت حول محور قرآن و پیامبر اکرم (ص) تاکید دارند
آنها معتقدند، امروزه دشمنان می خواهند با برجسته کردن نکات کوچک و فرعی به اختلافات میان مسلمانان دامن بزنند و در میان آنها جنگ و درگیری ایجاد کنند اما شیعه و سنی در ایران اسلامی و در استان آذربایجان غربی، دشمن را شناخته و دست به دست یکدیگر داده اند تا توطئه های دشمنان را نقش بر آب کنند.
برای تقویت وحدت شیعه و سنی، همان گونه که شناخت عوامل و زمینه‌های تقویت این وحدت ضرورت دارد، شناخت عوامل و زمینه‌ های اختلاف نیز ضروری است لذا در این راستا باید همه نظرات و پیشنهادات پیروان مذاهب مختلف اسلامی مدنظر قرار گرفته و با جدیت برای اصلاح امور تلاش شود.
آذربایجان غربی در بین استانهای کشور به دلیل دارا بودن اقوام و ادیان ونیز اقلیت های مذهبی متعدد رنگین کمان ادیان کشور به شمار می رود رنگین کمانی که سالهاست با زندگی مسالمت آمیز تمامی قومیت ها به خصوص اهل سنت و تشییع وحدت و اتحاد را به زیباترین شکل ترسیم کرده اند.
*جهان اسلام امروز نیازمند وحدت مسلمانان است
امام جمعه اهل سنت ارومیه معتقد است هفته وحدت بهترین فرصت برای تقویت اتحاد بین مسلمانان است و می گوید: باید از فرصت این هفته ارزشمند برای افزایش وحدت و تقویت مبانی وحدت‌اسلامی استفاده کرده و بهانه‌ای برای نفوذ دشمنان در میان صفوف متحد خود ندهیم.
ملاعبدالقادر بیضاوی با تبریک هفته وحدت با بیان اینکه جهان اسلام امروز بیش از هر زمانجهان اسلام امروز بیش از هر زمان دیگری باید وحدت خود را حفظ کند، ر مسلمانان منطقه به این مقوله مهم عمل می کردند، امروز شاهد دخالت زورگویان در کشورهای اسلامی و جنایت های آنان نبودیم.
دیگری باید وحدت خود را حفظ کند گفت: اگر مسلمانان منطقه به این مقوله مهم عمل می کردند، امروز شاهد دخالت زورگویان در کشورهای اسلامی و جنایت های آنان نبودیم.
وی با بیان اینکه قرآن کریم و پیامیر عظیم الشان حضرت محمد(ص) محور وحدت بین شیعه و سنی هستند اظهارداشت: مسلمانان با پرهیز از تفرقه و پیروی از پیامبر اسلام می توانند اتحاد خود را روز به روز محکم تر کنند.امام جمعه اهل سنت ارومیه هدف از نامگذاری هفته وحدت را اتحاد بین مسلمانان عنوان کرد و گفت: امام راحل ??۱۲ تا ۱۷?? ربیع الاول را بعنوان هفته وحدت نامگذاری کرد تا مسلمانان جهان در یک صف واحد، متقی و متحد در استان زندگی کنند.
وی در خصوص زندگی مسالمت آمیز شیعه و سنی در استان مرزی آذربایجان غربی افزود: در طول سالیان دراز است که مردم ترک و کرد این استان در کنار هم برادرانه زندگی می کنند و در طول جنگ تحمیلی نیز دیدیم که در مقابل دشمن وحدت خود را حفظ کردند و کشور را نجات دادند.
ماموستا بیضایی تاکید کرد: ایران اسلامی به برکت انقلاب اسلامی و خون شهدا، به جزیره آرامش و امنیت تبدیل شده است و مردم این سرزمین در سایه قرآن و ولایت فقیه با وحدت و همدلی در برابر دشمنان ایستاده اند و توطئه های استکبار جهانی را ناکام گذاشته اند.
*هفته وحدت نماد برداری و برابری در ایران اسلامی است
امام جمعه مهاباد هفته وحدت را نماد برابری و برداری در ایران اسلامی می داند و معتقد است: انتخاب هفته ای از ماه ربیع الاول به نام هفته وحدت از سوی بنیانگذار جمهوری اسلامی (ره) ریشه بسیاری از اختلافات را در کشورمان از میان برداشته است.ماموستا ملاقادر سهرابی با بیان اینکه دشمنان از پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون تلاش دارند با ایجاد تفرقه و از بین بردن انسجام و وحدت بین مسلمانان به اهداف پلید خود دست یابند اظهار داشت: امت اسلامی در حال حاضر بیشتر از هر زمان دیگری نیازمند اتحاد و همبستگی است.
انتخاب هفته ای از ماه ربیع الاول به نام هفته وحدت از سوی بنیانگذار جمهوری اسلامی (ره) ریشه بسیاری از اختلافات را در کشورمان از میان برداشته استامام جمعه مهابادگفت: امروز بزرگترین هراس دشمنان اسلام از وحدت میان امت اسلامی است و همین امر موجب توطئه چینی های آنان علیه مسلمان شده است.
وی ادامه داد: دشمنان هیچگاه از توطئه علیه مسلمانان دست بر نمی دارند و همواره در صدد ایجاد اختلاف میان آنها هستند و از این رو باید همواره مسلمانان باید هوشیار بوده و با اتحاد و انسجام زمینه ساز ناامیدی و یاس دشمنان را فراهم کنند.
ماموستا سهرابی هفته وحدت را بهترین فرصت برای تقویت اتحاد بین مسلمانان دانست و افزود: دشمنان اسلام امروز از وحدت مسلمانان سخت در هراسند چرا که عظمت مسلمانان با اتحاد آنها حاصل می شود و تمامی پایه های استکبار را نابود خواهد کرد.
*هفته وحدت راهبرد اتحاد جهان اسلام است
امام جمعه پیرانشهر نیز در خصوص هفته وحدت و لزوم تقویت اتحاد بین مسلمانان معتقد است: هدف متعالی امام خمینی(ره) از نامگذاری هفته وحدت اتحاد مسلمانان و حفظ استقلال جهان اسلام است که امروز شاهد آن هستیم.
ماموستا مصطفی محمودی با بیان اینکه ایجاد فاصله در میان مسلمانان از اهداف اصلی استکبار جهانی است، اظهارداشت: دشمنان اسلام با توطئه های مختلف تلاش می کنند تا اتحاد مسلمانان را برهم زنند و با نابود کردن جامعه اسلامی، داشته های مسلمانان را به غارت ببرند.
امام جمعه پیرانشهر با اشاره به تلاش برخی گروهک ها و افراد برای دامن زدن به اختلافات بین شیعه و سنی افزود: کج اندیشان از تمام توان خود برای دامن زدن به این اختلافات استفاده می کنند و گاهی نیز افرادی با اندیشه های مسموم در این راه برای ایجاد تفرقه تلاش می کنند.
وی عنوان کرد: در دوره ای که دشمنان اسلام گاهی در لباس شیعه علیه اهل سنت و گاهی در لباس سنی علیه اهل تشیع دست به فجیع ترین جنایات می زنند و تلاش می کنند ریشه اسلام را بخشکانند، تبعیت از فرمان امام راحل رمز رهایی از ترفندهای دشمنان است.
*هفته وحدت موجب اتحاد جامعه دینی و اسلامی می شود
امام جمعه بوکان از دیگر علمای اهل سنت آذربایجان غربی نیز با بیان اینکه هفته وحدت عامل همبستگی و اتحاد بیشتر بین مسلمانان بوده و باید این عامل در طول ایام سال تقویت و تداوم داشته باشد گفت: هفته وحدت موجب اتحاد جامعه دینی و اسلامی می شود.
هفته وحدت عامل همبستگی و اتحاد بیشتر بین مسلمانان بوده و باید این عامل در طول ایام سال تقویت و تداوم داشته باشدماموستا عبدالرحمن خلیفه زاده اظهارداشت: نامگذاری هفته ای به نام هفته وحدت یکی از عوامل مهم وحدت و انسجام بیشتر در بین مسلمانان بوده و باید این امر به عنوان یک ریسمان محکم در تمام ایام سال برای جلوگیری از ایجاد تفرقه مورد توجه قرار گیرید.
وی افزود: هفته وحدت از دوازده ربیع الاول تا هفده ربیع الاول است و فلسفه وجودی این هفته این است که اهل تسنن و تشیع باهم اتحاد داشته باشند و روابط خود را محکم‌تر کنند تا دشمنان و یا کافران به مسلمانان ظفر نبرند و مسلمانان هم به وظیفه اصلی خود یعنی انجام مشترکات دینی عمل کنند.
به گزارش آرازآذربایجان به نقل از مهر ، ماموستا خلیفه زاده با اشاره به اینکه برنامه دشمن نفوذ در پیکره جامعه اسلامی است و آنان سعی می کنند تا با رخنه کردن در بین مسلمانان به نقاط ضعف آنان پی برده و زمینه نفوذ خود را فراهم کنند افزود: کمرنگ شدن وحدت و ایجاد اختلاف بین شیعه و سنی زمینه ضربه زدن دشمنان بر پیکره اسلام را فراهم می کند.

نوشته شده توسط admin در پنجشنبه, ۲۵ آذر ۱۳۹۵ ساعت ۶:۲۸ ق.ظ

دیدگاه


6 − یک =