تخلفات پزشکان ارومیه به محرومیت مادام‌العمر از طبابت می‌انجامد

تخلفات پزشکان ارومیه به محرومیت مادام‌العمر از طبابت می‌انجامد

آرازآذربایجان-معاون برنامه‌ریزی سازمان نظام پزشکی ارومیه گفت: به پشتوانه رأی هیئت بدوی و تجدید نظر این سازمان تخلفات بزرگ پزشکان ارومیه به محرومیت مادام العمر از طبابت آنها می‌انجامد.
پیام نوزاد ، با اشاره به نحوه رسیدگی به شکایات مرم از پزشکان متخلف اظهار داشت: در هر صنفی مباحث انتظامی وجود دارد و پزشکان نیز از این قاعده مثتثنی نیستند.
وی افزود: تخلفات پزشکی جزو مواردی است که اجتناب ناپذیر بوده بنابراین وظیفه سازمان نظام پزشکی این است که راساً به تخلفات حوزه پزشکی، انتظامی و اعضای این سازمان رسیدگی کند.
نوزاد تصریح کرد: برای رسیدگی به تخلفات اطباء دادسرای انتظامی وجود دارد و تعداد ۷ نفر در شهر ارومیه دادیار نظام پزشکی و دادستان هستند و علاوه بر آن یک هیئت انتظامی بدوی و دو هیئت انتظامی تجدیدنظر نیز در این شهر برای رسیدگی به تخلفات پزشکان وجود دارد.
وی گفت: با مراجعه مردم به سازمان نظام پزشکی ارومیه و طرح شکایت آنان پس از مطرح شدن در دادسرا در هیئت بدوی رسیدگی شده و در صورت اعتراض در هیئت تجدیدنظر هم قابلیت رسیدگی دارد.
نوزاد اظهار داشت: آراء مختلف پس از بررسی‌های کارشناسان توسط افراد خبره و فوق تخصص در مورد همه شکایات انجام می‌شود و این رأی به تأیید ۱۱ تا ۱۳ نفر می‌رسد و قطعیت می‌یابد.
معاون برنامه‌ریزی سازمان نظام پزشکی ارومیه گفت: در بسیاری از اوقات به‌رغم فضای حاکم بر افکار عمومی، پزشکان مقصر اتفاقی که روی‌داده نیستند و بررسی روی پرونده‌های مختلف نشان می‌دهد در اغلب مواقع کارهایی که می‌بایست انجام شود توسط پزشک و کادر پزشکی انجام شده است.
وی تصریح کرد: اما متأسفانه برخی اتفاقات در حیطه پزشکی اجتناب‌ناپذیر است و همین‌ها می‌تواند بیمار را دچار عارضه یا خدانکرده منجر به فوت یا صدمات جانی نماید.
نوزاد افزود: در مواردی که کادر پزشکی تحت پوشش سازمان نظام پزشکی دچار اشکال و ایراد یا تخلفی در کارشان باشند بدون هیچ‌گونه اغماض یا چشم‌پوشی بررسی می‌شود و با عدالت با آنها برخورد می‌شود.
وی گفت: در هیئت‌های بدوی سازمان نظام پزشکی قاضی و مستشاران ارشد دادگستری حضور دارند.
نوزاد افزود: در هیئت تجدیدنظر نیز معاون دادگستری آذربایجان غربی حضور و عضویت دارد که همگی در رأی گیری شرکت می‌کنند و از ابتدا تا انتها در پروسه پرونده‌ها قرار می‌گیرند.
معاون برنامه‌ریزی سازمان نظام پزشکی ارومیه گفت: از سازمان پزشکی قانونی نیز رئیس یا معاونان به‌صورت مستمر در جلسات هیئت‌های بدوی و تجدیدنظر حضور پیدا می‌کنند و با متخلفین بسته به شدت فعلی که انجام شده برخورد انتظامی متناسب صورت می‌گیرد که می‌تواند شامل محرومیت از کل طبابت بصورت مادام العمر یا تذکر در پرونده یا سایر تنبیهات صورت پذیرد.

منبع: تسنیم

نوشته شده توسط admin در چهارشنبه, ۰۶ دی ۱۳۹۶ ساعت ۹:۰۱ ق.ظ

دیدگاه


یک + = 6