رييس سازمان صمت استان خبرداد

تخصیص ۵۰۰ تن آرد ترمیمی به آذربایجان غربی

تخصیص ۵۰۰ تن آرد ترمیمی به آذربایجان غربی

گروه خبر: رییس سازمان صنعت، معدن وتجارت آذربایجان غربی از تخصیص ۵۰۰ تن آرد ترمیمی به استان خبرداد. به گزارش آراز آذربایجان، غلامرضا بابایی گفت: در جلسه کارگروه گندم، آرد و نان استان مصوب شد جهت ترمیم سهمیه آرد مورد نیاز شهرستان ها ۵۰۰ تن آرد ترمیمی با در خواست و تأیید فرمانداران در اختیار شهرستان ها قرار گیرد.
وی افزود: هم اکنون در استان ۴۸۴۲ واحد نانوایی مشغول فعالیت هستند که آرد مورد نیاز این واحدها به ۲ روش یارانه ای یک و یارانه ای ۲ تأمین و توزیع می شود و سرانه آرد مصرفی حسب نیاز مناطق مختلف در استان متفاوت است.
رییس سازمان صمت استان افزود: سهمیه آرد نانوایان در استان متناسب با پراکندگی واحدهای پخت نان و سرانه تعیین شده تأمین می شود و بطور میانگین سرانه آرد مصرفی استان ماهانه برای هرنفر تقریباً ۹٫۵ کیلو گرم در ماه بوده و تخصیص آرد شهرستان ها و بخش های روستایی استان نیز متناسب با آمار جمعیت آن شهرستان و یا بخش تأمین و بین نانوایان مستقر و فعال توزیع می شود.
بابایی خاطرنشان کرد: نانوایان باید مطابق قانون نظام صنفی آرد دریافتی را در همان شهرستان و یا بخش پخت و توزیع کنند و این واحدها حق فروش آرد را ندارند و ملزم به پخت سهمیه تحویلی می باشند و باید در زمان مشخص شده از سوی اتحادیه های نانوایی اقدام به پخت و در زمان مقرر به کار خود پایان دهند.
رییس سازمان صمت استان تصریح کرد: افزایش قیمت نان در استان در جلسه کارگروه گندم، آرد و نان استان که متشکل از ادارات و اتحادیه های استانی به ریاست معاون استاندار مصوب و جهت اجرا به اتحادیه های نانوایان و جهت نظارت بر رعایت قیمت های مصوب به معاونت نظارت و بازرسی سازمان صمت ابلاغ می شود. بابایی با اشاره به انجام بازرسی های انجام شده در خصوص نان در سطح استان گفت: طی ۶ ماهه نخست سال جاری ۱۶ هزار و ۵۳ مورد بازرسی از واحدهای پخت نان در استان انجام و ۱۸۵۸ فقره پرونده تخلف صنفی به ارزش بیش از ۱۹ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال تشکیل شد که جهت رسیدگی بیشتر و صدور حکم نهایی به سازمان تعزیرات حکومتی استان ارسال گردید.
رییس سازمان صنعت، معدن وتجارت استان تأکید کرد: هم وطنان در صورت مشاهده هرگونه تخلف صنفی از سوی واحدهای صنفی و غیر صنفی را از طریق سامانه شبانه روزی ۱۲۴ و یا با مراجعه حضوری به واحد ستاد خبری سازمان در ارومیه و ادارات صمت شهرستان های با ما در میان بگذارند تا در اسرع وقت مورد بررسی و رسیدگی قرار گیرد تا حقی از کسی ضایع نشود.

نوشته شده توسط admin در سه شنبه, ۲۷ مهر ۱۴۰۰ ساعت ۸:۳۲ ق.ظ

دیدگاه


− سه = 3