معاون وزير کشور در پيرانشهر:

تحول اقتصاد مرزی در دستور کار دولت قرار دارد

تحول اقتصاد مرزی در دستور کار دولت قرار دارد

گروه خبر: معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور با بیان اینکه بهبود معیشت مرزنشینان مورد توجه مسوولان است، گفت: تحول اقتصاد مرزی نیز در دستور کار دولت سیزدهم قرار دارد.
به گزارش آراز آذربایجان، سیدمجید میراحمدی در حاشیه بازدید از مرز تمرچین، ساماندهی امور مرزی و مرزنشینان را از اهداف اساسی دولت برشمرد.
وی افزود: بازدید از ظرفیت‌های مرزی برای دستیابی به تحول اقتصاد مرزی به عنوان یک هدف ویژه دولت است و بازدید از نوار مرزی آذربایجان غربی با عراق نیز در همین راستا صورت گرفته است.
معاون وزیر کشور کنترل و مدیریت مرزی، مبارزه با قاچاق بویژه قاچاق سلاح و مواد مخدر و نیز ضرورت تسهیل در افزایش مبادلات تجاری و مسافری را از دیگر مباحث مهم و مورد توجه دولتمردان دانست.
وی اظهار کرد: با توجه به تأکیدات ریاست جمهور و اهتمام مدیران استانی برای بهره‌مندی از ظرفیت مرز و نیز امنیت پایدار موجود در منطقه، امیدواریم شاهد تحولات اقتصادی خوبی در مرزها باشیم.
میراحمدی در بخش دیگری یادآور شد: در خصوص تردد زوار از پایانه تمرچین پیرانشهر برای اربعین حسینی با دولت و اقلیم کردستان عراق به توافق رسیده‌ایم.
وی گفت: تمهیدات لازم از سوی استاندار آذربایجان غربی و طرف عراقی برای تحقق این امر مهم در حال اجراست که با نهایی شدن موضوع شاهد عبور سهل، قانونمند و پرتردد زوار از این مسیر خواهیم بود.

نوشته شده توسط admin در شنبه, ۰۱ مرداد ۱۴۰۱ ساعت ۹:۱۱ ق.ظ

دیدگاه


هشت − 6 =