- آراز آذربایجان – روزنامه خبری آذربایجان غربی - http://www.araznews.ir -

تحول اقتصاد مرزی در دستور کار دولت قرار دارد

Posted By admin On مرداد ۱, ۱۴۰۱ @ ۹:۱۱ ق.ظ In اخبار ویژه,اقتصادی | No Comments

گروه خبر: معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور با بیان اینکه بهبود معیشت مرزنشینان مورد توجه مسوولان است، گفت: تحول اقتصاد مرزی نیز در دستور کار دولت سیزدهم قرار دارد.
به گزارش آراز آذربایجان، سیدمجید میراحمدی در حاشیه بازدید از مرز تمرچین، ساماندهی امور مرزی و مرزنشینان را از اهداف اساسی دولت برشمرد.
وی افزود: بازدید از ظرفیت‌های مرزی برای دستیابی به تحول اقتصاد مرزی به عنوان یک هدف ویژه دولت است و بازدید از نوار مرزی آذربایجان غربی با عراق نیز در همین راستا صورت گرفته است.
معاون وزیر کشور کنترل و مدیریت مرزی، مبارزه با قاچاق بویژه قاچاق سلاح و مواد مخدر و نیز ضرورت تسهیل در افزایش مبادلات تجاری و مسافری را از دیگر مباحث مهم و مورد توجه دولتمردان دانست.
وی اظهار کرد: با توجه به تأکیدات ریاست جمهور و اهتمام مدیران استانی برای بهره‌مندی از ظرفیت مرز و نیز امنیت پایدار موجود در منطقه، امیدواریم شاهد تحولات اقتصادی خوبی در مرزها باشیم.
میراحمدی در بخش دیگری یادآور شد: در خصوص تردد زوار از پایانه تمرچین پیرانشهر برای اربعین حسینی با دولت و اقلیم کردستان عراق به توافق رسیده‌ایم.
وی گفت: تمهیدات لازم از سوی استاندار آذربایجان غربی و طرف عراقی برای تحقق این امر مهم در حال اجراست که با نهایی شدن موضوع شاهد عبور سهل، قانونمند و پرتردد زوار از این مسیر خواهیم بود.


Article printed from آراز آذربایجان – روزنامه خبری آذربایجان غربی: http://www.araznews.ir

URL to article: http://www.araznews.ir/%d8%aa%d8%ad%d9%88%d9%84-%d8%a7%d9%82%d8%aa%d8%b5%d8%a7%d8%af-%d9%85%d8%b1%d8%b2%d9%8a-%d8%af%d8%b1-%d8%af%d8%b3%d8%aa%d9%88%d8%b1-%da%a9%d8%a7%d8%b1-%d8%af%d9%88%d9%84%d8%aa-%d9%82%d8%b1%d8%a7%d8%b1/

Copyright © 2013 آراز آذربایجان - روزنامه خبری آذربایجان غربی. All rights reserved.