دبیر قرارگاه دانشگاهی مبارزه با کرونا در استان:

رعایت پروتکل های بهداشتی در آذربایجان غربی به زیر ۱۰ درصد رسید

رعایت پروتکل های بهداشتی در آذربایجان غربی به زیر ۱۰ درصد رسید

آراز آذربایجان،دبیر قرارگاه دانشگاهی مبارزه با کرونا در آذربایجان غربی گفت: رعایت پروتکل های بهداشتی در استان به زیر ۱۰ درصد رسیده است.
دکتر سید جلیل موسوی با ابراز تاسف از اینکه میزان رعایت پروتکلهای بهداشتی و استفاده از ماسک بسیار کم و به زیر ۱۰ درصد رسیده است، افزود: متاسفانه واکسیناسیون و رعایت موازین بهداشتی در بین مردم رنگ باخته در حالی که بازار عروسی ها بسیار داغ شده، بازگشت حجاج و ایام محرم ، بازگشایی مدارس و دانشگاهها و… همه وضعیت را در ماههای آینده بسیار حساس و نگران کننده خواهد کرد ، از طرفی نیز گروهی از جامعه هدف واکسن کرونا نزده اند و زمان بسیار طولانی از زمان واکسیناسیون گروههایی که واکسن دریافت کرده اند، گذشته است و ایمنی افراد کاهش یافته است.
وی با بیان اینکه در هفته های آتی افزایش بیماران سرپایی، بستری و فوتی را شاهد خواهیم بود، اظهار کرد: مهمترین و کم هزینه ترین و آسانترین راه انجام واکسیناسیون و تکمیل آن و رعایت موازین بهداشتی است.
این متخصص بیماریهای عفونی با بیان اینکه از بین گروه سنی ۵ تا ۱۱ سال ۱۷ درصد واکسن دریافت کرده اند، خاطر نشان کرد: از بین جمعیت هدف ۱۸ سال به بالا در استان ۴۴.۳ درصد نوبت سوم واکسن کرونا را دریافت کرده اند و ۵۶ درصد تزریق نکرده اند.
وی با اشاره به دوز چهارم واکسن نیز افزود:تنها ۵۰۵۶ نفر در استان این دوز را دریافت کرده اند. استقبال از دوز چهارم در بین کادر بهداشت و درمان نیز زیر ۱۰ درصد است.

نوشته شده توسط admin در چهارشنبه, ۲۲ تیر ۱۴۰۱ ساعت ۱۰:۰۳ ق.ظ

دیدگاه


9 + شش =