تبارسیاسی رئیس جمهور منتخب وچندسؤال از اصولگرایان

تبارسیاسی رئیس جمهور منتخب  وچندسؤال از اصولگرایان

محمدعلی خالق نژاد
گروه سیاسی: »اصولگرایان پیروز انتخابات هستند «.»اصلاح طلبان در انتخابات یازدهمین دوره ریاست جمهوری شکست خورده‌اند« . »روحانی رئیس جمهور منتخب ،اصلاح طلب نیست اصولگرا است« و جملاتی از این دست اظهاراتی هستند که از اولین روزهای پس از پیروزی شگفت انگیز دکتر حسن روحانی توسط چهره های اصولگرا و رسانه های منتسب به آن‌ها و نیز در جلسات پیدا و پنهانشان به وفور یافت می‌شود. تا علاوه بر پوشاندن نقاب و کتمان شکستشان رئیس جمهور منتخب را که به قول خود اعتدال_گراست به نفع جناح خویش مصادره نمایند. زیرا آن‌ها تنها به دلیل سابقه تشکیلاتی دکتر روحانی و عضویت ایشان در جامعه روحانیت مبارز او را یک چهره اصولگرا می‌خوانند نه اصلاح طلب و اعتدال گرا. این‌گونه اظهارنظرهای متناقض سؤالاتی را در اذهان پرسشگر متبادر می‌سازد که :
۱٫ اگر دکتر روحانی اصولگرا بود چرا قبل از انتخابات هیچ یک از تشکیلات سنتی اصولگرایان از قبیل جامعه روحانیت مبارز جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، جمعیت مؤتلفه اسلامی و … از ایشان حمایت نکرده بلکه دکتر ولایتی را به عنوان نامزد مورد حمایت خویش برگزیدند؟
۲٫ آیا آقایان قبول دارند که حجت الاسلام والمسلمین روحانی به همراه چند تن دیگر از اعضای تأثیرگذار جامعه روحانیت مبارز از سال‌ها پیش در جلسات آنان حاضر نمی‌شدند و بنا به گفته آقای جعفر شجونی در گفتگو با سایت پارسینه در تاریخ ۲۶ اردیبهشت ۹۲ گزینه این گروه ابوترابی فرد بوده است که در نهایت از انتخابات کناره گیری کرد حال چگونه نام حسن روحانی به عنوان گزینه این گروه معرفی می‌شود در حالی که خبری از حتی یک بیانیه رسمی پیش از انتخابات در حمایت از او منتشر نشد تا بتواند گواهی محکم بر نقش آفرینی این گروه در رأی آوری روحانی باشد. حتی جناب شجونی عضو جامعه روحانیت مبارز به صراحت اعلام کرده که حاضر نیست به دکتر روحانی تبریک بگوید.
۳٫ آقای حبیب الله عسگر اولادی دبیر کل جبهه پیروان خط امام و رهبری در جایی اعلام می‌کند اصولگرایان در انتخابات شکست نخوردند چرا که حجت الاسلام روحانی اصولگرای با سابقه است؛ و متعاقب آن اعلام می‌دارد که من به روحانی رأی ندادم به ولایتی رأی دادم ولی روحانی »خیرالموجودین« است. این دو جمله متناقض چگونه قابل جمع می‌باشند. چگونه آقای روحانی را بعد از انتخابات خیرالموجودین می‌دانند ولی رأیشان را به فرد دیگری می‌دهند!؟
۴٫ آیا به صرف اینکه فردی عضو هیچ حزب یا تشکلی نباشد می‌توان گفت او منش و روش آن جریان را نپذیرفته است؟ اگر آقای روحانی عضو هیچ حزب اصلاح طلبی نیست که نیست به این معناست که منش و روش اصلاح‌طلبانه ندارد؟
۵٫ آیا آقایان فراموش کرده‌اند که آقای روحانی به شخصه اعلام نمود اصلاح طلب نیست ولی خود را متعلق به طیف معتدل اصلاح طلب و اصولگرا می‌داند اما واقعیت امر حکایت از امر دیگری دارد که آقای روحانی در این دوره از انتخابات امکان پیروزی نداشت مگر با حمایت اصلاح طلبان؟
۶٫ اصولگرایان محترم اندکی انصاف به خرج داده و کمی به حافظه خود رجوع نمایند که اگر حمایت آیت الله هاشمی رفسنجانی و رئیس جمهور دولت اصلاحات و گذشت و فداکاری تنها کاندیدای بالقوه اصلاح طلبان یعنی دکتر عارف در انصراف به نفع دکتر روحانی نبود این نتیجه حاصل می‌شد؟ به این سخن حجت الاسلام سید محمد خاتمی توجه کنید : »اگر یکی از کسانی که اصلاح امور را می‌خواست اما اصولگرا بود و می‌دانستیم اهداف ما را پیگیری می‌کند از او حمایت می‌کردیم. زیرا ما گفتمان را می‌خواهیم. ما می‌خواهیم مملکتمان نجات یابد. ما می‌خواهیم کشورمان در دنیا جایگاه خود را پیدا کند، مردم ما در جهان ارتقاء یابند، فضای امنیتی در کشور به فضای سیاسی مطلوب تبدیل شود که همه حرف بزنند و قانون اساسی به طور کامل اجرا شود که بعدها در این زمینه صحبت خواهیم کرد. «اینک رسانه‌ها و طرفداران جریان اصولگرایی به این نکته توجه نمایند که آقای دکتر روحانی شخصا اعلام کرده‌اند رئیس جمهور ۷۵ میلیون نفر هستند نه رئیس جمهور جناح خاصی. امروز آقای دکتر حسن روحانی به گفته خودشان رئیس جمهور همه کشور هستند حتی آن‌هایی که به او رأی نداده‌اند لذا اصولگرایان محترم صبر پیشه کنند و نگران نباشند. دکتر روحانی رئیس جمهور همه است نه رئیس جمهور اصلاح طلبان، نه اصولگرایان، اما مشی و روش او اصلاح‌گرایانه است. دکتر روحانی می‌خواهد اقتصاد را سر و سامان دهد، می‌خواهد بداخلاقی از جامعه رخت بربندد. می‌خواهد با کلید تدبیر، امید را افزایش دهد. روحانی رئیس جمهور من، تو و ماست. همراه شو عزیز … ?

نوشته شده توسط admin در شنبه, ۲۹ تیر ۱۳۹۲ ساعت ۱۱:۰۷ ق.ظ

دیدگاه


+ 6 = یازده