آراز آذربايجان گزارش مي دهد//

تاریخ‌سازی مردم آذربایجان غربی در جشن ۴۴ سالگی انقلاب

تاریخ‌سازی مردم  آذربایجان غربی در جشن ۴۴ سالگی انقلاب

گروه گزارش: راهپیمایی ۲۲ بهمن امسال نیز با حضور گسترده مردم آذربایجان غربی به شکلی کم‌نظیر برگزار شد و مردم دیار باکری ها بازهم تاریخ‌ساز شدند.
مردم آذربایجان غربی در ۴۴ مین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی بار دیگر با سیل خروشان خود پیام استکبار ستیزی را از نقطه صفر مرزی تا مناطق زلزله زده به دنیا مخابره کردند.
جشن انقلاب اسلامی ۲۲ بهمن به ایستگاه ۴۴ مین سالروز خود رسیده و مردم آذربایجان غربی همپای سایر ملت غیور و ولایتمدار کشور با حضور پرشور و باشکوه خود در راهپیمایی ۲۲ بهمن بار دیگر ثابت کردند پای آرمان‌های انقلاب اسلامی ایستاده و تا آخرین قطره خون خود نیز دست از انقلاب اسلامی نخواهند کشید.
روستاها، شهرها از نقطه صفر مرزی تا مناطق زلزله زده خوی شاهد حماسه حضور آذری‌ها بودند، دهه ۸۰ و دهه ۹۰ دی‌ها در کنار سایر نسل‌های انقلاب اسلامی، پیر و جوان، زن و مرد از قوم و مذهبی در یک صف باشکوه و پرشور آمده‌اند تا با شعارهای مرگ بر آمریکا فریاد بیعت با انقلاب سر می‌دهند.این دیار سالهاست در پاسداری از مرزهای ایران اسلامی پرچمدار بوده و هست و نیز با سیل خروشان خود بار دیگر وفاداری و بیعت خود با آرمان‌های والای انقلاب اسلامی را به تصویر کشیدند.
با وجود سرمای هوا و بارش برف در برخی شهرهای آذربایجان غربی خیابان‌ها و معابر اصلی شهرها و روستاها شاهد حضور ملتی بودند که ۴۴ سال است با وجود توطئه‌ها و تحریم‌های ظالمانه استکبار جهانی ذره‌ای از از عزم و اراده خود در ایستادگی از آرمان‌های والای خود در انقلاب اسلامی کوتاه نیامده و نخواهند آمد.
اقوام و ادیان در صف اول راهپیمایی ۲۲ بهمن
اقوام و ادیان، شیعه و سنی، ارامنه، آشوری‌ها یکدل و هم صدا با سردادن فریادهای استکبار ستیزی بار دیگر به آمریکا و ایادی استکبار اعلام کردند برای همیشه پای انقلاب اسلامی ایستاده‌اند.با وجود سرمای استخوان سوز در منطقه صفر مرزی پیرانشهر، سردشت، مهاباد و … و نیز مناطق زلزله زده خوی امروز همپای سایر مردم ایران اسلامی با حضور دشمن شکن خود در راهپیمایی ۲۲ بهمن دین خود را به انقلاب اسلامی و نظام ادا کردند.در ارومیه مردم شهیدپرور دیار شهیدان باکری، با حضور دشمن شکن خود ندای الله اکبر سر دادند و ۴۴ سالگی انقلاب اسلامی ایران را جشن گرفتند.در این مراسم که از میدان انقلاب ارومیه آغاز شد مرد و زن و پیر و جوان، از اقلیت‌های مختلف دینی و مذهبی حضور پیدا کردند و یک صدا شعار اقتدار سر دادند و یک بار دیگر اعلام کردند که «آذربایجان جانباز انقلابدان آیریلماز».
در خوی با وجود سرمای هوا و مشکلات متعدد مردم در اسکان در مناطق زلزله زده با حضور شکوهمند خود بار دیگر ثابت کردند در هر حال مردم پای آرمان‌های انقلاب اسلامی ایستاده‌اند.در شهرهای مرزی پیرانشهر، سردشت، مهاباد و شهرهای سنی نشین نیز مردم با حضور باشکوه و پرشکوه خود با وجود مانور متعدد رسانه‌های معاند با صلابت در راهپیمایی ۲۲ بهمن حضور یافتند.
اقلیت‌های دینی آذربایجان غربی اعم ارمنی، آشوری، یهودی، زرتشت، مسیحی در کنار همشهریان شیعه و سنی همگام با آحاد ملت ایران آماده اند تا به جهانیان بگویند که در بالندگی چهارمین دهه انقلاب اسلامی همچنان تا آخرین قطره خون خود پیرو ولایت فقیه بوده و از ارزشهای اسلامی و آرمانهای والای انقلاب دست برنخواهند داشت.شهرهای مهاباد، سردشت، ماکو، میاندوآب، خوی، پلدشت، شوط، قره ضیاالدین، سلماس، چایپاره، بوکان، شاهین دژ، تکاب، پیرانشهر و اشنویه فارغ از مذهب و اقلیت‌های دینی با خلق حماسه دیگری در راهپیمایی ۲۲ بهمن افتخاری دیگری در تاریخ زرین انقلاب اسلامی در آذربایجان غربی ثبت کردند.
انقلاب اسلامی برای همه اقوام و ادیان است
راضیه محمودی یکی از شهروندان اهل تسنن ارومیه با بیان اینکه انقلاب اسلامی در سایه جانفشانی همه اقوام و ادیان است به پیروزی رسیده است و در این راستا ۲۲ بهمن متعلق به همه اقوام و ادیان است گفت: در این راهپیمایی برای اثابت و نشان دادن چهره پوشالی استکبار جهانی است و برای تجدید میثاق با حضرت امام خمینی (ره) رهبر معظم انقلاب و آرمان‌های شهدای انقلاب اسلامی در این راهپیمایی حضور یافته‌ام.وی در حالی که پلاکاردی حاوی رهبرم از تو به یک اشاره از ما به سر دویدن در دست دارد افزود: امروز حضور پرشور مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن با وجود سرمای هوا نشان داد این ملت هر جا که لازم باشد ذره‌ای از اعتقاد، باور خود عقب ننشته و گوش به فرمان مقام معظم رهبری آماده جانفشانی در پای آرمان‌های والای اسلام و انقلاب هستند.
سراغ یکی دیگر از شهروندان ارومیه می‌رویم داریوش علیزاده که به همراه کودک خردسالش در این راهپیمایی شرکت کرده است گفت: امروز همپای همه شهروندان و مردم کشورم در این راهپیمایی شرکت کرده ام تا به جهانیان و به خصوص به استکبار جهانی بگویم که بیهوده تلاش می‌کنند مردم را از این نعمت بزرگ دور کنند، زیرا ملت ایران با دستاوردها انقلاب که تجدید حیات دوباره اسلام است زندگی کرده و به آن افتخار می‌کنند.وی دلیل حضور فرزندش در این راهپیمایی را انتقال آرمانها و ارزشهای والای انقلاب اسلامی به نسل آینده دانست و ادامه داد: تمام مردم ایران مدیون رشادت و دلیمردی ها شهدای انقلاب و شهدای هشت سال دفاع مقدس هستیم و حضور فرزندانمان در این راهپیمایی یادآور پایبندی به این فداکاری و جانفشانی هاست.
حضور پررنگ نسل چهارمی‌های انقلاب اسلامی
حضور متفاوت نسل چهارمی‌های انقلاب در حالی که دشمن تمام تلاش خود را برای نمایش چهره‌ای متفاوت از این نسل به کار بسته بود نشان داد این بار نیز تیر او به سنگ خورده است.
حضور پر شور کودکان و دانش آموزان با پرچم زیبا و سه رنگ ایران اسلامی و نقاشی پرچم بر روی صورت در کنار نسل اولی‌های انقلاب نشان داد انقلاب اسلامی و عشق به آن محدود به سن خاصی نیست و همگان در آن نقش دارند.حضور مادران با کودکان خردسال و نوزاد خود نیز در این راهپیمایی تصویری متفاوت از امروز به دنیا نشان داد تا انقلاب برای نسل آینده خود نیز بیمه باشد.
تفکر بسیجی از ارکان اصلی هراس دشمنان از جمهوری اسلامی است
فرمانده قرارگاه منطقه ای شمال غرب نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: یکی از ارکان اصلی هراس دشمنان از جمهوری اسلامی ایران وجود تفکر بسیجی است. امیر سرتیپ علی حاجیلو در جشن پیروزی انقلاب اسلامی ایران در ماکو با بیان اینکه امروز تقویت تفکر و منش بسیجی، راهکار حل بسیاری از مشکلات و معضلات اجتماعی ما است، افزود: دشمنان نظام و انقلاب با تمام توان و با به کار گیری تمام ابزار وارد جنگ با ایران شدند و از اول پیروزی این انقلاب مردمی از همه ابزار و توان خود برای ضربه زدن به این نظام استفاده کرده‌اند.
فرمانده قرارگاه منطقه‌ای شمال غرب نزاجا همچنین تاکید کرد: دشمنان دنیای غرب هزاران میلیارد دلار هزینه کردند تا سیاست های خبیث را بر ملت ایران تحمیل کنند ولی اراده راسخ و فولادین این ملت تمام نقشه ها را تا به امروز نقش بر آب کرده است.به گفته وی جشن های پیروزی انقلاب اسلامی ایران در چهل و چهارمین سالگردپیروزی به معنای ناکام ماندن دسیسه های دشمنان است.
وی همچنین با تاکید بر اینکه دشمن چشم دیدن دستاوردهای ایران را ندارد، افزود: تنها هدف دشمن زیر سوال بردن و سست نشان دادن ارزش های انقلاب اسلامی همچون رهبری و مرجعیت است.امیر سرتیپ حاجیلو در ادامه گفت: بنا به اعتراف سیاست مداران غرب، بصیرت و وقت شناسی ملت ایران همیشه دشمنان خود را ناامید کرده است.وی همچنین در مقایسه وضعیت استراتژیک و موقعیت ژئوپلیتیکی ایران در قبل و بعد از انقلاب گفت: در سایه انقلاب شکوهمند اسلامی ایران امروزه این کشور می‌تواند به پرقدرت ترین شکل ممکن در برابر یاوه گویی های دنیای غرب ایستادگی کرده و حتی با صورت های مختلف نظامی و غیرنظامی پاسخی دندان شکن به آنها بدهد.
دشمنان انقلاب باردیگر طعم شکست را با حضور مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن چشیدند
نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی گفت: همانطور که شرکت پرشور مردم در راهپیمایی ها و صحنه های مختلف باعث شده امریکا و دشمنان نظام طعم شکست را بچشند امروز نیز بار دیگر دشمنان نظام خاسر شدند. حجت الاسلام سید مهدی قریشی در سخنرانی راهپیمایی یوم الله ۲۲ بهمن ارومیه ضمن قدردانی از حضور پرشور مردم ارومیه در راهپیمایی این روز افزود: ملت ایران بار دیگر به وظیفه خود عمل کرده و به میدان امده اند و لحظه ای از دفاع نظام و انقلاب و نابودی مستکبرین غافل نشدند. امام جمعه ارومیه با تاکید براینکه ملت ایران پیرو ولایت و رهبری هستند، اظهار کرد: با وجثد اغتشاشات اخیر آحاد مردم اظهار حمایت و علاقه خود به رهبری را نشان دادند و برای حفظ نظام و ایران به میدان نبرد با توطئه دشمن آمدند.
وی خاطر نشان کرد: خداوند در قرآن کریم به مردمی که در مسیر الهی از دین خدا پیروی کنند وعده پیروزی و نصرت داده است. آنچه در آذربایجان غربی دیدیم تصویری ساده از یک همایش یا یک راهپیمایی ساده نبود. مردم استان این بار با تمام توان نشان دادند که انقلاب اسلامی با دشمنی‌های پلید نظام سلطه کمرنگ نخواهد شد.مردم آذربایجان غربی به دور از مشکلات جاری زندگی و سختی‌های موجود در کشور نشان دادند عاشقانه و عاقلانه پای انقلاب خود ایستاده و در مسیر خود همچون ۲۲ بهمن ۵۷ ثابت قدم هستند.

نوشته شده توسط admin در یکشنبه, ۲۳ بهمن ۱۴۰۱ ساعت ۸:۵۶ ق.ظ

دیدگاه


2 + هشت =