معاون محيط زيست دريايي و تالاب¬هاي محيط زيست کشوردر مهاباد خبر داد

تأمین حق آبه تالاب¬های کشور کمتر از ۲۰ درصد نیاز آنها

تأمین حق آبه تالاب¬های کشور کمتر از ۲۰ درصد نیاز آنها

گروه خبر: معاون محیط زیست دریایی و تالاب های محیط زیست کشور گفت: حق آبه تالاب های کشور کمتر از ۲۰ درصد نیاز آنها تأمین شده است.
به گزارش آراز آذربایجان، مجتبی ذوالجودی در بازدید از تالاب بین المللی کانی برازان مهاباد اظهار کرد: حق آبه تالاب‌های کشور کمتر از ۲۰ درصد نیاز آنها تأمین شده و باید در زمینه حفرچاه های غیرمجاز و مصارف بخش کشاورزی تجدید نظرشود چون کشت گیاهان با مصرف زیاد آب توجیه ندارد و دولت مصمم است حق آبه کامل به تالاب‌ها اختصاص یابد.
معاون محیط زیست دریایی و تالاب‌های سازمان حفاظت محیط زیست کشور با بیان اینکه میزان حق آبه اختصاصی به تالاب‌ها بسیار کمتر از نیاز آبی آنها است، گفت: دولت مصمم است وضعیت آبی و زیستی تالاب‌ها را بهبود بخشد.
ذوالجودی، با اشاره به وضعیت مناسب تالاب کانی برازان مهاباد به لحاظ آبی و تنوع زیستی ابراز امیدواری کرد، وضعیت بقیه تالاب‌ها نیز با همکاری نهادها و سازمان‌های مربوط و جوامع محلی بهبود یابد.
وی اظهارکرد: تالاب بین المللی کانی برازان مهاباد با مشارکت سازمان حفاظت محیط زیست و معاونت آب وزارت نیرو و با وجود خشکسالی و گرمایش زمین از وضعیت مناسبی برخوردار است و امیدواریم در این زمینه بیشتر کار شود و وضعیت بقیه تالاب‌ها هم بهبود یابد.
مدیرکل سازمان حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی هم گفت: اعتبارات اختصاص یافته برای پایش برخط زیستگاه‌های آبی استان و به روزرسانی تجهیزات امسال در مقایسه با پارسال ۱۴ درصد افزایش یافته است.
سعید شهند افزود امسال برای پایش برخط با استفاده از دوربین‌های مداربسته و به روزرسانی لوازم و تجهیزات، ۹۰ میلیارد ریال از اعتبارات ملی اختصاص یافته است.
در نشستی هم که در پایگاه پرنده نگری تالاب کانی برازان مهاباد برپا شد، آخرین وضعیت این تالاب بررسی و راهکارهای بهبود شرایط زیستی و آبی تالاب‌های اقماری دریاچه ارومیه ارائه شد.
مهمترین چالش‌ها و مشکلات تالاب‌های اقماری دریاچه ارومیه و برنامه‌های مدنظر برای بهبود وضعیت این زیستگاه‌های آبی با حضور معاون سازمان حفاظت محیط زیست کشور در تالاب کانی برازان مهاباد بررسی شد.

نوشته شده توسط admin در چهارشنبه, ۰۱ آذر ۱۴۰۲ ساعت ۸:۴۵ ق.ظ

دیدگاه


× 9 = هجده