آذربایجان‌غربی سیاهپوش سالروز رحلت پیامبر اعظم (ص) و امام حسن (ع)

آذربایجان‌غربی سیاهپوش سالروز رحلت پیامبر اعظم (ص) و امام حسن (ع)

آراز آذربایجان- سراسر شهرها و روستاهای آذربایجان‌غربی امروز /سه شنبه/ همزمان با ۲۸ صفر سالروز رحلت جانسوز نبی مکرم اسلام (ص) و شهادت سبط اکبر آن حضرت امام حسن مجتبی (ع) سیاهپوش شده است.
آیین های عزاداری پیامبر اکرم (ص) و امام حسن مجتبی (ع) امسال به خاطر شیوع بیماری کووید ۱۹، بیشتر به صورت مجازی برگزار شد و مردم استان، با استفاده از هر امکاناتی این روز را به سوگواری پرداختند.
البته بسیاری از مردم درب خانه های خود، مساجد و امامزاده ها را در سوگ پیامبر اکرم (ص) سیاهپوش کرده و با پوشیدن رخت عزا، سوگواری خود را در سالروز رحلت آن حضرت و سبط اکبر ایشان امام دوم شیعیان حضرت امام حسن مجتبی (ع) نشان دادند.
ارسال پیام تسلیت از طریق شبکه های مجازی در خصوص احادیث مربوط به پیامبر بزرگوار اسلام (ص) و امام حسن (ع)، الصاق عکس مربوط به مرقد مطهر حضرت پیامبر (ص) و قبرستان بقیع و سیاهپوش کردن پروفایل ها از جمله مهمترین کارهایی است که مردم سوگوار آذربایجان غربی در راستای عزای حضرت ختمی مرتبت محمد مصطفی (ص) انجام دادند.
همچنین به مناسبت سالروز رحلت حضرت پیامبر اعظم (ص)، زیارت از راه دور آن حضرت در برخی از صفحات مجازی به صورت آنلاین و بسیاری از مردم به همراه خانواده های خود این زیارت را قرائت کردند.
۲۸ صفر دارای آیین های ویژه ای در آذربایجان غربی است که زیارت امامزاده ها و اماکن متبرکه، زیارت گلزار شهدا، پخش احسان و نذری و اطعام از جمله آنهاست ولی امسال به دلیل شیوع ویروس کرونا و وضعیت حاد استان، بسیاری از این کارها صورت نگرفت و برخی از آنها نیز با رعایت کامل پروتکل ها بود.
۲۸ صفر سالروز رحلت جانگداز حضرت ختمی مرتبت محمد مصطفی (ص) در سال ۱۱ هجری قمری و بنا به قول معروف سالروز شهادت حضرت امام حسن مجتبی (ع) در سال ۴۹ هجری قمری است.

نوشته شده توسط admin در سه شنبه, ۱۳ مهر ۱۴۰۰ ساعت ۱:۳۲ ب.ظ

دیدگاه


− 1 = هفت