- آراز آذربایجان – روزنامه خبری آذربایجان غربی - http://www.araznews.ir -

تأمین حق آبه تالاب¬های کشور کمتر از ۲۰ درصد نیاز آنها

Posted By admin On آذر ۱, ۱۴۰۲ @ ۸:۴۵ ق.ظ In اجتماعی,شهرستان ها,مهاباد | No Comments

گروه خبر: معاون محیط زیست دریایی و تالاب های محیط زیست کشور گفت: حق آبه تالاب های کشور کمتر از ۲۰ درصد نیاز آنها تأمین شده است.
به گزارش آراز آذربایجان، مجتبی ذوالجودی در بازدید از تالاب بین المللی کانی برازان مهاباد اظهار کرد: حق آبه تالاب‌های کشور کمتر از ۲۰ درصد نیاز آنها تأمین شده و باید در زمینه حفرچاه های غیرمجاز و مصارف بخش کشاورزی تجدید نظرشود چون کشت گیاهان با مصرف زیاد آب توجیه ندارد و دولت مصمم است حق آبه کامل به تالاب‌ها اختصاص یابد.
معاون محیط زیست دریایی و تالاب‌های سازمان حفاظت محیط زیست کشور با بیان اینکه میزان حق آبه اختصاصی به تالاب‌ها بسیار کمتر از نیاز آبی آنها است، گفت: دولت مصمم است وضعیت آبی و زیستی تالاب‌ها را بهبود بخشد.
ذوالجودی، با اشاره به وضعیت مناسب تالاب کانی برازان مهاباد به لحاظ آبی و تنوع زیستی ابراز امیدواری کرد، وضعیت بقیه تالاب‌ها نیز با همکاری نهادها و سازمان‌های مربوط و جوامع محلی بهبود یابد.
وی اظهارکرد: تالاب بین المللی کانی برازان مهاباد با مشارکت سازمان حفاظت محیط زیست و معاونت آب وزارت نیرو و با وجود خشکسالی و گرمایش زمین از وضعیت مناسبی برخوردار است و امیدواریم در این زمینه بیشتر کار شود و وضعیت بقیه تالاب‌ها هم بهبود یابد.
مدیرکل سازمان حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی هم گفت: اعتبارات اختصاص یافته برای پایش برخط زیستگاه‌های آبی استان و به روزرسانی تجهیزات امسال در مقایسه با پارسال ۱۴ درصد افزایش یافته است.
سعید شهند افزود امسال برای پایش برخط با استفاده از دوربین‌های مداربسته و به روزرسانی لوازم و تجهیزات، ۹۰ میلیارد ریال از اعتبارات ملی اختصاص یافته است.
در نشستی هم که در پایگاه پرنده نگری تالاب کانی برازان مهاباد برپا شد، آخرین وضعیت این تالاب بررسی و راهکارهای بهبود شرایط زیستی و آبی تالاب‌های اقماری دریاچه ارومیه ارائه شد.
مهمترین چالش‌ها و مشکلات تالاب‌های اقماری دریاچه ارومیه و برنامه‌های مدنظر برای بهبود وضعیت این زیستگاه‌های آبی با حضور معاون سازمان حفاظت محیط زیست کشور در تالاب کانی برازان مهاباد بررسی شد.


Article printed from آراز آذربایجان – روزنامه خبری آذربایجان غربی: http://www.araznews.ir

URL to article: http://www.araznews.ir/%d8%aa%d8%a3%d9%85%d9%8a%d9%86-%d8%ad%d9%82-%d8%a2%d8%a8%d9%87-%d8%aa%d8%a7%d9%84%d8%a7%d8%a8%c2%ac%d9%87%d8%a7%d9%8a-%da%a9%d8%b4%d9%88%d8%b1-%da%a9%d9%85%d8%aa%d8%b1-%d8%a7%d8%b2-20-%d8%af%d8%b1/

Copyright © 2013 آراز آذربایجان - روزنامه خبری آذربایجان غربی. All rights reserved.