دبیر قرارگاه دانشگاهی مبارزه با کرونا در استان:

بیماری کرونا در آذربایجان غربی روند صعودی دارد

بیماری کرونا در آذربایجان غربی روند صعودی دارد

آراز آذربایجان، دبیر قرارگاه دانشگاهی مبارزه با کرونا در آذربایجان غربی از افزایش ۳.۵ برابری بستری های کل در استان خبرداد.
دکتر سید جلیل موسوی افزود: میانگین بستری های کرونا در دو هفته قبل ۴۰ نفر بود که این میزان در هفته گذشته ۱۴۱ نفر است که نشان از افزایش ۳.۵ برابری بستری های کل در استان است.
وی با بیان اینکه میانگین بستری های روزانه در استان رشد ۴ برابری داشته است، ادامه داد: میانگین بستری ها در ICU افزایش ۲برابری داشته همچنین میانگین تست های مثبت نیز در مقایسه دو هفته گذشته ۹ برابر شده است.
این متخصص بیماریهای عفونی در ارومیه با بیان اینکه تعداد بستری های حال حاضر در استان ۲۴۲ مورد است،خاطر نشان کرد: تعداد مراجعات سرپایی، کل بستری ها، بستری دربخش مراقبتهای ویژه و تستهای مثبت با شیب تندی در حال افزایش است و روند فوتی ها نیز صعودی است.
وی با بیان اینکه ۸۵ تا ۹۰ درصد بیماران بی علامت ، کم علامت و خفیف هستند و تنها ۱۰تا ۱۵ درصد نیاز به بستری دارند، خاطرنشان کرد: اکثر افراد حاضر به انجام تست کرونا نیستند این یعنی بیماران مبتلا و سرپایی بسیار بیشتر از موارد ثبت شده در آمارها است.
دکتر موسوی با بیان اینکه بیشترین بستری ها در ارومیه، خوی، میاندوآب، سلماس، چایپاره و سردشت است، افزود: بیشترین بروز بیماری در خوی، چایپاره، ارومیه، سردشت ، میاندوآب و سلماس است.
وی با بیان اینکه در هفته گذشته ۲ مورد فوتی مثبت داشتیم و ۱۴ فوتی با پی سی آر منفی بودند، تصریح کرد: طی ۲۴ ساعت گذشته ۲ مورد فوتی مثبت و ۳ فوتی با پی سی آر منفی در استان ثبت شده است.
دبیر قرارگاه دانشگاهی مبارزه با کرونا در استان با بیان اینکه روند واکسیناسیون و استقبال از آن اگرچه صعودی شده است ولی رضایت بخش نیست، تصریح کرد: میانگین واکسیناسیون در تیرماه روزانه ۶۶۴ دوز بود.
دکتر موسوی یادآور شد: کمترین استقبال از واکسن مربوط به شهرهای پلدشت، چالدران، سردشت، میاندوآب و شاهیندژ است.
وی با اشاره به رنگبندی کرونایی استان نیز افزود: شهرستانهای چایپاره و خوی نارنجی، ارومیه، اشنویه، پدشت، تکاب، چالدران، سردشت، سلماسع شوط، ماکو و میاندوآب زرد و مابقی شهرهای آبی هستند.
این متخصص بیماریهای عفونی تصریح کرد: واکسیناسیون بهترین ، ساده ترین، موثرترین و کم هزینه ترین راه کنترل و مدیریت کرونا است، البته رعایت شیوه نامه های بهداشتی و استفاده از ماسک مکمل این امر است.

نوشته شده توسط admin در شنبه, ۰۱ مرداد ۱۴۰۱ ساعت ۱۰:۰۲ ق.ظ

دیدگاه


8 + = سیزده