بیش از ۷۳۰۰ تخلف تعزیراتی در آذربایجان غربی ثبت شد

بیش از ۷۳۰۰ تخلف تعزیراتی در آذربایجان غربی ثبت شد

آرازآذربایجان- مدیرکل تعزیرات حکومتی آذربایجان غربی گفت: در نیمه نخست امسال هفت هزار و ۳۱۱ مورد تخلف تعزیراتی در سه حوزه قاچاق کالا و ارز، بهداشت و درمان و کالا و خدمات در این استان ثبت و به شعبات این نهاد ارجاع شده است.
محمد اقوامیافزود: در نیمه نخست امسال بیشترین میزان تخلف ارجاعی به اداره کل تعزیرات حکومتی آذربایجان غربی مربوط به قاچاق کالا و ارز با ۲ هزار و ۸۳ مورد بود.
وی اضافه کرد: این سهم ۲۸ درصدی در پرونده های تعزیراتی آذربایجان غربی بسیار قابل تامل است و باید تمهیداتی برای کاهش این میزان اندیشیده شود.
وی بیان کرد: قاچاق سیگار، البسه، لوازم خانگی، دارو و ارزهایی نظیر دلار، یورو و لیر از جمله مهمترین موارد قاچاق به شمار می رود.
مدیرکل تعزیرات حکومتی آذربایجان غربی ادامه داد: همچنین طی نیمه نخست امسال ۲۴ مورد تخلف احتکار در استان به ثبت رسیده و به شعبات این نهاد در استان ارجاع داده شده که بخش قابل توجهی از آنها بدون نوبت رسیدگی شده است.
اقوامی گفت: علاوه بر ضبط کالاهای قاچاق و احتکاری در راستای عرضه این کالاها، متخلفان به پرداخت صدها میلیارد ریال جریمه محکوم شده اند.
آذربایجان غربی از جمله استان های درگیر با معضل قاچاق است و سالانه صدها میلیارد ریال کالای قاچاق در این استان کشف و ضبط می شود.
تعزیرات حکومتی مسوول رسیدگی به پرونده های قاچاق کالا و ارز، تخلفات بهداشتی، درمانی، کالایی و خدماتی است.

نوشته شده توسط admin در چهارشنبه, ۰۴ مهر ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۴۹ ق.ظ

دیدگاه


دو × = 18