بیش از ۷۲ هزار بازرسی از بازار آذربایجان‌غربی انجام شد

بیش از ۷۲ هزار بازرسی از بازار آذربایجان‌غربی انجام شد

آراز آذربایجان، معاون نظارت، بازرسی و حمایت از حقوق مصرف کنندگان اداره کل صمت آذربایجان‌غربی با تاکید بر اینکه دولت عزم جدی برای نظارت بر بازار دارد، گفت: در نیمه نخست سال جاری ۷۲ هزار و ۲۸۳ مورد بازرسی از بازار استان انجام شد.
ایرج مرندی با بیان اینکه ۶۰ تیم بازرسی اداره کل صمت استان در ۶ ماه گذشته وظیفه نظارت بر بازار را برعهده داشتند، افزود: طی این مدت هفت هزار و ۶۳۴ پرونده تخلف صنفی نیز در بازرسی‌های صورت گرفته از بازار به ثبت رسیده است.
وی ارزش ریال پرونده‌های مکشوفه را بیش از ۲۳۹ میلیارد و ۲۵۸ میلیون ریال اعلام کرد و ادامه داد: عمده تخلفات ثبت شده در حوزه اقلام کالاهای اساسی و آهن آلات بوده است.
معاون نظارت، بازرسی و حمایت از حقوق مصرف کنندگان اداره کل صمت آذربایجان‌غربی با اشاره به ورود جدی به پرونده مقابله با لوازم یدکی قاچاق در سطح استان، گفت: ۵۵ قلم انواع لوازم یدکی مشمول طرح مقابله با قاچاق کالا شده و اگر کالایی در این رابطه شناسه و کدرهگیری نداشته باشد، قاچاق تلقی می‌شود.
وی همچنین به یک هزار ۵۱۸ بازرسی صنفی در این رابطه طی ۶ ماه گذشته اشاره کرد و یادآور شد: در همین راستا ۱۴۴ فقره پرونده تشکیل و تحویل تعزیرات حکومتی استان شده است.

نوشته شده توسط admin در چهارشنبه, ۲۷ مهر ۱۴۰۱ ساعت ۱۱:۲۷ ق.ظ

دیدگاه


7 − = یک