رهنمودهای سند آمایش آذربایجان غربی نصب العین مدیران اجرایی قرارگیرد

رهنمودهای سند آمایش آذربایجان غربی نصب العین مدیران اجرایی قرارگیرد

آرازآذربایجان-استاندار آذربایجان غربی گفت: رهنمود های سند آمایش سرزمینی استان باید به عنوان مرجع بلند مدت توسعه، محور برنامه ریزی دستگاهها قرارگیرد.
محمد مهدی شهریاری صبح امروز در همایش هم اندیشی طرح آمایش سرزمینی آذربایجان غربی که در سالن همایش های اداره برق ارومیه برگزار شد مهم ترین هدف سند آمایش آذربایجان غربی را بست یکنواخت توسعه در پهنه استان عنوان و خاطرنشان کرد: این سند به عنوان بالاترین سند توسعه استان سعی دارد باتوجه به پتانسیل های محیطی از ظرفیت های محلی به بهترین وجه بهره برده و نابرابری های منطقه ای را به حداقل برساند.
وی تاکید کرد: رهنمود های سند آمایش سرزمینی آذربایجان غربی باید به عنوان مرجع بلند مدت توسعه، نصب العین مدیران اجرایی استان و محور برنامه ریزی های توسعه ای دستگاه باشد.
شهریاری خاطر نشان کرد: آذربایجان غربی پس از انقلاب اسلامی به دلایل شرایط جنگ تحمیلی و مسائل امنیتی به صورت نامتوزان توسعه یافته بود به شکلی که در حال حاضر عدم توازن توسه در تمام شهرستان های استان قابل مشاهده است.
استاندارآذربایجان غربی با اشاره به اینکه برنامه تدوین سند آمایش سرزمینی استان از دهه ۸۰ مورد بررسی و مطالعه قرار گرفته و بنابه دلایلی تاکنون جامه عمل به خود نپوشیده بود تصریح کرد: توزیع متوازن و هماهنگ کلیه فعالیت های اقتصادی، اجتماعی در پهنه استان و با توجه به پتانسیل های طبیعی و انسانی آن در جهت قرار دادن استان در ریل توسعه صرفا از طریق سند آمایش سرزمینی امکان پذیر خواهد بود.

نوشته شده توسط admin در پنجشنبه, ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۸ ساعت ۱۱:۱۷ ق.ظ

دیدگاه


8 − = دو