معاون امور درمان دانشگاه علوم پزشکي استان:

بیمار مشکوک به کرونا درآذربایجان غربی شناسایی نشده است

بیمار مشکوک به کرونا درآذربایجان غربی شناسایی نشده است

گروه خبر: معاون امور درمان دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی گفت: تاکنون بیمار مشکوک به کرونا در استان مشاهده نشده است.
به گزارش آرازآذربایجان ، ابراهیم حسنی با بیان اینکه مردم به شایعات در خصوص شیوع بیماری کرونا در استان توجه نکنند افزود: در حال حاضر بیماری و مورد مشکوکی از بیماری کرونا در استان مشاهده نشده است.
وی با بیان اینکه تمامی تمهیدات لازم برای پیشگیری و کنترل بیماری کرونا از ماه‌های گذشته در استان اندیشیده شده است ادامه داد: از هم استانی‌های عزیز می‌خواهیم تمامی نکات ایمنی و بهداشتی را رعایت کنند.
حسنی با اشاره به هم مرزی با سه کشور خارجی و حضور گردشگران خارجی و احتمال شیوع بیماری کرونا عنوان کرد: هم اکنون در هشت مرز ورودی آذربایجان غربی نیروهای دانشگاه علوم پزشکی مستقر بوده و کنترل و غربالگری در مرزهای ورودی استان در حال انجام است.
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان_غربی با تاکید بر اینکه در تمامی بیمارستان‌های استان نیز برای پیشگیری بیماری کرونا تمهیدات لازم اندیشیده شده و در آمادگی کامل به سر می بریم گفت: از مردم درخواست داریم به شایعات توجه نکرده و اخبار رسمی را در این خصوص از دانشگاه علوم پزشکی و رسانه‌ها دنبال کنند.کرونا نوعی ویروس است که عموماً باعث سرماخوردگی معمولی در انسان می‌شود،اما برخی از آنها مانند sars می‌توانند باعث بیماری تنفسی شدیدتر و گاهی مرگ بیمار شوند.
این ویروس در بسیاری از افراد باعث علائم شبیه بیماری آنفلوانزا (تب، سرفه، بدن درد و گاهی اسهال) می‌شود، اما در گروهی از بیماران نیز (مانند سالمندان) ممکن است باعث بیماری شدیدتر تنفسی و بستری در بیمارستان شود.
در کسانی که سابقه بیماری مزمن (مانند بیماری تنفسی، قلبی، کبدی یا کلیوی) داشته‌اند یا به هر دلیلی سیستم دفاعی بدنشان ضعیف شده (مانند دیابت، یا درمان‌های دارویی ضعیف کننده ایمنی بدن) ممکن است بیماری کرونا شدیدتر شده و منجر به بستری و گاهی فوت بیمار شود.
همچنین معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی گفت: تا این لحظه مورد مثبت یا مشکوکی از ابتلا به کرونا در هیچ یک از شهر‌های آذربایجان غربی مشاهده نشده است. رسول انتظار مهدی معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی با اشاره به اینکه به اطلاعاتی که توسط منابع غیرموثق در خصوص گسترش بیماری کرونا ویروس جدید ۲۰۱۹ از طریق فضای مجازی منتشر می‌شود اعتماد نکنید اظهار داشت: مورد مثبت یا مشکوکی از کرونا در آذربایجان غربی وجود ندارد.
وی، افزود: دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان غربی تمهیدات لازم را در برخورد و جلوگیری از ابتلا یا گسترش ویروس کرونا انجام داده است.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی تاکید کرد: برخلاف شایعاتی که در فضای مجازی دیده می‌شود، هیچ بخشی در هیچ یک از بیمارستان‌های آذربایجان غربی تعطیل یا در قرنطینه نیست و تا این لحظه هیچ موردی از کرونا در استان وجود ندارد.انتظار مهدی با تاکید بر رعایت بهداشت فردی و شست و شوی مداوم دست‌ها با آب و صابون، گفت: چندان نسبت به استفاده از ماسک توصیه نمی‌شود و شهروندان بهتر است برای پیشگیری از ابتلا به این ویروس شست و شوی مداوم دست‌ها با آب و صابون و رعایت بهداشت را مدنظر قرار دهند.
وی عموم شهروندان را به رعایت توصیه‌های وزارت بهداشت در مورد این ویروس دعوت کرد.

نوشته شده توسط admin در شنبه, ۰۳ اسفند ۱۳۹۸ ساعت ۲:۰۴ ب.ظ

دیدگاه


9 × = بیست هفت