مديرکل بنياد مسکن انقلاب اسلامي آذربايجان غربي خبر داد

بهره برداری ازیک هزار مسکن روستایی در آذربایجان غربی

بهره برداری ازیک هزار مسکن روستایی در آذربایجان غربی

گروه خبر: مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان غربی گفت: تعداد یک هزار واحد مسکن روستایی به مناسبت فرا رسیدن روز ۲۱ فروردین سالروز تاسیس این بنیاد به بهره برداری رسید.
ایوب عزیزی در گفت و گوی اختصاصی افزود: این تعداد واحد روستایی با اعتباری افزون بر ۱۲۵ میلیارد ریال ساخته و به بهره برداری رسید.
وی اظهار کرد: بنیاد مسکن فعالیت‌های گسترده‌ای در بخش عمران روستایی دارد و سعی داشته با تبدیل چهره و بافت فرسوده روستاها به محیط سرزنده و ساخت مسکن مقاوم و زیبا موجب کاهش روند مهاجرت روستائیان به شهرها شده است.
عزیزی ادامه داد: طرح به سازی یا مقاوم سازی مساکن روستایی از سال ۸۴ در اکثر روستاها بدون هیچ محدودیتی در حال اجراست.
وی افزود: تاکنون ۶۶ هزار متقاضی برای بهره_مندی از تسهیلات بانکی با کارمزد چهار درصد و بازپرداخت طولانی ۱۵ ساله به بانک‌های عامل معرفی و واحدهای خود را شروع کرده‌اند که ۵۶ هزار واحد از آن‌ها در مناسبت‌های متعدد به بهره برداری رسیده است.
وی ادامه داد: تا سال پایان سال ۸۳ تعداد پنج هزار و ۶۱۴ واحد مسکونی با استفاده از تسهیلات کم بهره مقاوم سازی شده و تاکنون هفت هزار و ۱۲۲ واحد مسکونی که در اثر سوانح متعدد در استان دچار خسارت شده بودند به صورت اصولی نوسازی یا بازسازی شده‌اند.
عزیزی گفت: ۱۷ هزار و ۶۰۰ واحد نیمه کاره با استفاده از تسهیلات قرض‌الحسنه تکمیل شده و احداث یک هزار و ۵۲۰ واحد حمام از جمله اقدامات این نهاد در بخش مسکن در سطح روستاهای استان می‌باشد.
وی گفت: در کنار این فعالیت تهیه نقشه طرح هادی و اجرای آن در روستاها با هدف هدایت و توسعه اصولی روستاها با اقدامات اصلاح و بازگشایی معابر، جدول گذاری، آسفالت و سنگ فرش معابر و اجرای طرح مسکن مهر در شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت با هدف بهبود اماکن مسکونی و خانه دار کردن اقشار کم درآمد صدور سند مالکیت برای اماکن روستایی و شهری، ایمن سازی یا جا به جایی روستاهای در معرض خطراتی همچون سیل، رانش زمین ریزش کوه و بازسازی مناطق سانحه دیده از حوادث طبیعی از اهم فعالیت‌های این نهاد در عمران و آبادانی روستاها و شهرها را می‌توان ذکر کرد.

نوشته شده توسط admin در شنبه, ۱۶ فروردین ۱۳۹۳ ساعت ۵:۳۳ ق.ظ

دیدگاه


شش − = 2