بسته شدن مرز تعطیلی داد و ستد ۶هزار مرزنشین را در پی دارد

بسته شدن مرز تعطیلی  داد و  ستد  ۶هزار مرزنشین  را در پی دارد

گروه خبر:نماینده مردم ماکو در مجلس بابیان اینکه بسته شدن مرز تعطیلی داد و ستد ۶هزار مزرنشین را در پی دارد،گفت: شغل برخی از مرزنشینان در ماکو تنها داد و ستد مرزی است. محمد علیپور درباره وضعیت کنونی منطقه ویژه اقتصادی در ماکو،گفت: کرونا، تاثیرمستقیم بر وضعیت منطقه ویژه اقتصادی درشرایطی گذاشته است که اقتصاد بسیاری از مردم مرزنشینان با دادو ستد مرزی گره خورده است.
نماینده مردم ماکو، چالدران، شوط و پلدشت در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تعطیلی معابرمسافربری مرزی اقتصاد مسافران مرزی را تحت تاثیر قرار داده است تصریح کرد: روزانه قبل از شیوع بحران کرونا، مسافران مرزی مابین ایران و ترکیه درتردد بودند ومرزنشینان به نوعی اقتصاد معیشتی شان را با دادو ستد کالا تامین می‌کردند.
علیپور افزود: تنها شغل برخی از مرزنشینان در ماکو دادو ستد مرزی است بنابراین اگر این منبع درآمد هم قطع شود،درآمد این اقشار زحمتکش به صفر خواهد رسید.
وی ادامه داد: زمانی که مرزنشینان فاقد هرنوع بیمه هستند،نمی توانند در این شرایط از بیمه بیکاری نیز بهره ببرند و از همین روالزام آور است که دولت تمهیدات مناسبی برای تضمین اقتصاد مرزنشینان درنظر بگیرد.
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس بابیان اینکه بسته شدن مرز تعطلیلی داد و ستد ۶هزار مرزنشین را در پی دارد یادآورشد: تضمین اقتصاد مرزنشینان بویژه در بحران کرونا با حمایتهای دولت گره خورده است.

نوشته شده توسط admin در پنجشنبه, ۲۶ تیر ۱۳۹۹ ساعت ۱۱:۳۲ ق.ظ

دیدگاه


8 − پنج =