بستر اشتغال ۴۰۰ تحصیلکرده ‌در پارک علم و فناوری آذربایجان غربی فراهم شد‌

بستر اشتغال ۴۰۰ تحصیلکرده ‌در پارک علم و فناوری آذربایجان غربی فراهم شد‌

آرازآذربایجان-رئیس پارک علم و فناوری آذربایجان غربی از بسترسازی برای اشتغال قریب به ۴۰۰ تحصیل‌کرده دانشگاهی در قالب شرکت‌های مستقر در پارک و مرکز رشد این مجموعه خبر داد.
حسن حیدری در جمع خبرنگاران با تشریح فعالیت‌های ۱۰ سال اخیر پارک علم و فن آوری آذربایجان غربی اظهار داشت: این مجموعه در سال ۸۶ به عنوان یکی از زیر مجموعه‌های دانشگاه ارومیه راه اندازی شد اما در سال ۹۳ با خروج از چارت تشکیلاتی دانشگاه مستقل شد و همین مهم سبب تحولات گسترده‌ای در پارک شد.
وی گفت: در سال ۹۳ فقط ۱۸ شرکت در پارک علم و فناوری آذربایجان غربی مستقر بودند که این رقم اکنون به ۸۴ شرکت رسیده و همزمان نیمی از ۱۸ شرکت دانش بنیان آذربایجان غربی در همین مجموعه مستقر شده‌اند.
رئیس پارک علم و فناوری آذربایجان غربی از بسترسازی برای اشتغال قریب به ۴۰۰ تحصیل‌کرده دانشگاهی در قالب شرکت‌های مستقر در پارک و مرکز رشد این مجموعه خبر داد و افزود: ۱۰۲ شغل مستقیم در خود پارک ۲۸۹ شغل در قالب شرکت‌های مستقر و ۱۰۶ شغل نیز در مرکز رشد این مجموعه بر اساس خود اظهاری به ثبت رسیده است.
وی تصریح کرد: از سال ۹۵ تا کنون بودجه پارک علم و فناوری آذربایجان غربی سه برابر افزایش یافته و به ۶٫۳ میلیارد تومان رسیده است و گردش مالی شرکت‌ها نیز از سال ۹۴ از رقم ۱٫۲ میلیارد تومان به رقم ۱۲٫۵ میلیارد تومان در سال ۹۶ افزایش پیدا کرده است.
حیدری افزود: هم اینک بهره برداری از ۳۵۰۰ متر فضای فیزیکی سرپوشیده در پارک آغاز شده و کار احداث ۸۰۰۰ متر مربع نیز در دستور کار قرار دارد.
وی اظهار داشت: فراهم آوری امکان استقرار ۲۵۰ شرکت در پارک علم و فناوری آذربایجان غربی در قالب برنامه‌های این مجموعه پیش بینی شده است.
حیدری گفت: راه اندازی مراکز رشد در شهرستان‌های میاندوآب، ماکو و ارومیه از جمله دیگر برنامه‌های این پارک است که به آنها شهرهای خوی و مهاباد نیز افزوده خواهد شد.

نوشته شده توسط admin در دوشنبه, ۲۲ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۹:۵۷ ق.ظ

دیدگاه


یک + 9 =