امام جمعه خوي:

برگزاری موفق آیین های عاشورایی در گرو مقابله با انحراف هاست

برگزاری موفق آیین های عاشورایی در گرو مقابله با انحراف هاست

گروه خبر:امام جمعه خوی گفت: برگزاری موفق آیین های عاشورایی در گرو مقابله با انحراف_های ایجاد شده در این زمینه از سوی دشمنان است.
حجت الاسلام سیدرضی موسوی شکوری در جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان خوی بر نقش روحانیت در شناسایی آسیب های عزاداری ماه محرم و احیای عزاداری های اصیل تاکید کرد و افزود: لازم است همه مجموعه ها و عناصری که در ارتباط با هر چه باشکوه تر برگزار شدن مراسم دهه عاشورا رسالت هایی بر عهده دارند، از هم اکنون مقدمات لازم را برای احیای عزاداری های اصیل فراهم سازند.
وی اضافه کرد: از ابتدای پیروزی انقلاب تاکنون برنامه های متعددی در این زمینه به اجرا درآمده است ولی برخی مشکلات وجود دارد که بخشی از آن ها ناشی از نقش آفرینی دشمنان اهل بیت (ع) می باشد که تلاش دارند عزاداری حماسه عاشورا را به انحراف بکشانند.
وی اظهار کرد: ضرورت دارد همه پیروان اهل بیت (ع) توجه داشته باشند رمز موفقیت و فرهنگ سازی در زمینه حماسه عاشورا همکاری و هماهنگی است. امام جمعه خوی ادامه داد: در این زمینه مسوولیت های روحانیون، هیات های عزاداری، سازمان تبلیغات، فرهنگ و ارشاد اسلامی، اداره اوقاف، هیات امنای مساجد، پایگاه های مقاومت، کانون مداحان و نـیروی انتظامی بسیار مهم است.
حجت الاسلام شکوری گفت: حفظ کردن اسلام از انحراف، عملی ساختن دو وظیفه عمومی امر به معروف و نهی از منکر، مبارزه با حکومت استبدادی بنی امیه و یزید، اصلاح کردن امور امت پیامبر (ص)، احیا کردن سیره رسول خدا و امیرمؤمنان(ع)، پاسخ مثبت به دعوت کوفیان و اتمام حجت بر آنان، افشا کردن ماهیت واقعی امویان و در نهایت احیا کردن سنت ها و از بین بردن بدعت ها از جمله اهداف اساسی حماسه عاشورا بوده اند که باید تبیین شوند.به گزارش آرازآذربایجان ایرنا، یک ماه به آغاز ماه محرم در کشور باقی مانده و به همین دلیل جلسات هماهنگی برگزاری هرچه بهتر این آیین_ها در کشور و آذربایجان غربی برگزار می شود.

نوشته شده توسط admin در چهارشنبه, ۲۵ شهریور ۱۳۹۴ ساعت ۴:۵۷ ق.ظ

دیدگاه


× شش = 6