مديرعامل شرکت آب و فاضلاب شهري آذربايجان غربي:

سلامت میکروبی آب شهرهای استان به بیش از ۹۹٫۹ درصد رسید

سلامت میکروبی آب شهرهای استان به بیش از ۹۹٫۹ درصد رسید

گروه خبر: مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری آذربایجان غربی گفت: با اجرای مستمر پایش منابع آب و شستشو گندزدایی مخازن و شبکه، سلامت میکروبی و کلرسنجی آب شهرستان‌های استان به بالای ۹۹٫۹ درصد رسیده است.
به گزارش آراز آذربایجان رسول اکبری در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به اهمیت تأمین کیفیت آب شرب، از سرمایه‌گذاری‌های کلان در ایجاد آزمایشگاه‌های تخصصی آب و فاضلاب در استان خبر داد و اظهار کرد: با توسعه ایستگاه‌های کلرزنی و به‌کارگیری بیش از ۳۰ کارشناس آنالیز و کنترل کیفیت آب، توانسته‌ایم توان علمی و تجهیزاتی آزمایشگاه‌های استان را تا حد بالایی ارتقا دهیم.وی همچنین به اجرای برنامه‌های مستمر پایش منابع آب و شستشو گندزدایی مخازن و شبکه اشاره کرد و افزود: با انجام مستمر این اقدامات توانسته‌ایم سلامت میکروبی و کلرسنجی آب شهرستان‌های استان را به بالای ۹۹٫۹ درصد برسانیم.وی تصریح کرد:با توجه به نتایج انجام آزمون‌های تخصصی متعدد، کیفیت آب استان به لحاظ شیمیایی و فلزات سنگین در حد مطلوب قرار گرفته است.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری آذربایجان غربی با اعلام اینکه ۹۹٫۸۶ درصد از جمعیت شهری آذربایجان غربی زیر پوشش شبکه توزیع آب شهری قرار دارند، گفت: کیفیت آب شرب استان به لحاظ انطباق با استانداردهای موجود در سطح بسیار مطلوبی قرار دارد.
اکبری با اعلام اینکه جمعیت استان افزون بر یک میلیون و ۹۷۰ هزار و ۸۷۵ نفر است،بیان داشت: ۹۹٫۸۶ درصد جمعیت استان زیر پوشش شبکه توزیع آب شهری قرار دارند.
وی جمعیت زیر پوشش شبکه فاضلاب استان را یک میلیون و ۱۴۴ هزار و ۳۴۲ نفر اعلام و افزود: بیش از ۵۸ درصد جمعیت استان زیر پوشش خدمات فاضلاب شهری قرار دارند.
وی با اشاره به وجود هفت تصفیه‌خانه در شهرستان‌های خوی، سلماس، ارومیه، مهاباد، پیرانشهر، بوکان و میاندوآب، اظهار کرد: پنج تصفیه‌خانه نیز در شهرستان‌های نقده، سردشت، شاهین‌دژ، قره‌ضیاءالدین و ماکو در دست احداث هستند که تاکنون ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته‌اند.
اکبری به وضعیت رسیدگی به سلامت آب استان در واحدهای آزمایشگاهی گفت: آب این شرکت از طریق ۱۶ واحد آزمایشگاهی در ۹ شهرستان استان، کیفیت آب را از منابع تأمین تا نقطه مصرف، به طور مستمر تحت کنترل دارد.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری آذربایجان غربی با اشاره به وجود ۲ هزار و ۸۳۹ روستا در استان، اعلام داشت: یک هزار و ۸۰۸ روستای استان زیر پوشش شبکه آب و فاضلاب روستائی قرار دارند.وی خاطر نشان کرد:هم اکنون ۶۴ درصد روستاهای استان زیر پوشش شبکه آب و فاضلاب روستائی قرار دارند.

نوشته شده توسط admin در چهارشنبه, ۱۷ مهر ۱۳۹۲ ساعت ۴:۴۹ ق.ظ

دیدگاه


هفت − 5 =