بروز فساد در عملکرد شوراها ناشی از عدم نظارت مناسب است

بروز فساد در عملکرد شوراها ناشی از عدم نظارت مناسب است

گروه خبر: نماینده مردم ارومیه در مجلس گفت: بروز فساد اقتصادی در شوراهای اسلامی شهر و روستا ناشی از عدم نظارت مناسب است که این مهم باید برطرف شود.
به گزارش آراز آذربایجان، وحید جلال زاده در آستانه فرارسیدن روز شوراها، گفت: تشکیل شوراهای اسلامی از جمله اصول مترقی قانون اساسی است و تاکید جدی بر اداره امور توسط مردم دارد.
نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: بدون شک می توان اذعان کرد شکل گیری شوراهای اسلامی شهر و روستا تمرین دموکراسی است لذا باید اذعان کرد شاهد اقدامات مثبت و روبه جلو بوده ایم.
وی با اشاره به اینکه اگر مردم با جدیت در انتخابات شوراها شرکت کنند حتما مدیریت امور شهری بهبود خواهد یافت، ادامه داد: البته در این بین مشکلات و دغدغه هایی در خصوص قانون شکل گیری شوراها وجود دارد که باید برطرف شود.
این نماینده مردم در مجلس یازدهم افزود: نسبت شوراها با مدیریت واحد شهری، بودجه شهرداری ها و شوراها، نظارت بر عملکرد شوراها و غیره از جمله مسائلی است که نیازمند بررسی و برطرف کردن مشکلات است.
جلال زاده ادامه داد: به عنوان مثال متاسفانه گاهی شاهد بروز فساد اقتصادی هستیم که ناشی از عدم نظارت مناسب است؛ در واقع نظارت فرمانداری ها بر شوراها حداقلی است و باید افزایش یابد.
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: دخل و تصرف شوراهای شهر و روستا در اراضی کشاورزی و شهری از دیگر چالش هایی است که موجب بروز بحران های مختلفی شده است.

نوشته شده توسط admin در پنجشنبه, ۰۹ اردیبهشت ۱۴۰۰ ساعت ۷:۵۳ ب.ظ

دیدگاه


5 − یک =