نماينده ولي فقيه در آذربايجان‌غربي:

باید از فرصت و ظرفیت مرزی آذربایجان غربی به خوبی استفاده شود

گروه خبر: نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌غربی و امام جمعه ارومیه با بیان اینکه وجود پیوست فرهنگی لازمه صنعت گردشگری است گفت: تهیه و تدوین پیوست فرهنگی در گردشگاه‌ها و صنعت هتلداری بر اساس معیارهای اصیل دینی و ایرانی لازم و ضروری است. به گزارش آرازآذربایجان ، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمهدی قریشی در دیدار با فعالان و سرمایه‌گذاران بخش گردشگری آذربایجان‌غربی افزود: الگوگیری از غرب و استفاده از سبک هتلداری غربی و اقامتگاه‌های بوم‌گردی که همراه با تقلید از سبک زندگی غربی است شایسته نظام اسلامی نیست.
وی بیان کرد: امیدواریم مسوولان گردشگاه‌ها هتل‌ها و اقامتگاه‌های بوم‌گردی در این موضوع پیشگام بوده و با الهام از آموزه‌های دینی و ایرانی الگو و سبک هتلداری نوین که بیانگر فرهنگ غنی جامعه اسلامی باشد را در اولویت کار خود قرار دهند.وی به ضرورت کار مطالعاتی در این زمینه اشاره و تاکید کرد: مجموعه گردشگری و هتلداری استان لازم است با استفاده از ظرفیت دانشگاه‌ها در تدوین برنامه جامع و کاربردی بر اساس سبک زندگی دینی و ملی با بهره‌گیری از اساتید و صاحب‌نظران دانشگاهی در تمامی زمینه‌ها مسیر درستی را در ایجاد جاذبه‌های گردشگری پیش‌روی سرمایه‌گذاران قرار دهند.
امام جمعه ارومیه اظهار داشت: فضاهای بکر بسیار مستعدی در استان برای ایجاد جاذبه‌های گردشگری وجود دارد که سرمایه‌گذاری و زیباسازی در این زمینه بسیار ضروری است.
حجت‌الاسلام قریشی ادامه داد: همه سرمایه‌گذاران باید از ظرفیت موجود نهایت بهره را برده و در جهت ایجاد جاذبه‌ها و حفظ فضاهای سنتی اهتمام داشته باشند.
وی مرزی بودن استان و تردد مسافران خارجی و گردشگران کشورهای همسایه را فرصتی بی‌نظیر برای استان بیان کرد و گفت: باید از فرصت و ظرفیت هم‌مرز بودن با سه کشور به خوبی استفاده کرد.
آذربایجان‌غربی دارای بیش از یکهزار و ?۶۰۰?? اثر، بنا و محوطه تاریخی است که سالانه بیش از ۲میلیون گردشگر از این محوطه‌ها و بناها بازدید می‌کنند؛ تپه تاریخی حسنلو در نقده، قره‌کلیسا در چالدران، تخت سلیمان تکاب، بنای تاریخی سه گنبد، مسجد جامع و یخچال ?پله در ارومیه، غار آبی سهولان در مهاباد و ده‌ها جاذبه طبیعی و تاریخی دیگر از جمله ظرفیت‌های گردشگری این استان به شمار می‌رود.این استان دارای ۹۰۰کیلومتر مرز مشترک با جمهوری خودمختار نخجوان، عراق و ترکیه است.

نوشته شده توسط admin در چهارشنبه, ۱۷ مهر ۱۳۹۸ ساعت ۱:۰۵ ب.ظ

دیدگاه


× 8 = شانزده