نماينده مردم اروميه در مجلس شوراي اسلامي:

آذربایجان‌غربی دروازه اقتصادی آسیا به اروپاست

آذربایجان‌غربی دروازه اقتصادی آسیا به اروپاست

گروه خبر:عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به جایگاه مناسب استان در حوزه اقتصادی گفت: این استان دروازه اقتصادی آسیا به سمت اروپاست که باید از این ظرفیت به بهترین شکل ممکن استفاده کرد.
به گزارش آراز آذربایجان،روح الله حضرت‌پور با اشاره به شرایط جغرافیایی و ظرفیت گردشگری آذربایجان‌غربی، این استان را دروازه آسیا به اروپا عنوان کرد و افزود: با توجه به هم‌مرزی آذربایجان‌غربی با سه کشور دوست معرفی جاذبه‌های تاریخی و گردشگری منطقه در فضای مجازی می‌تواند منطقه را به قطب گردشگری کشور تبدیل کند.
وی با اشاره به اهمیت توسعه روابط با کشورهای همسایه گفت: در حال حاضر بزرگترین شرکای تجاری ایران، همسایگان ما هستند؛ هرچند نسبت به حفظ و توسعه روابط با کشورهای مختلف و حضور در بازارهای جهانی نیز اهتمام جدی داریم.
نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه باید از ظرفیت فضای مجازی در راستای توسعه اقتصادی بهره مند شد، اظهار داشت: نگاه تهدیدوار به فضای مجازی صحیح نیست و هر تهدیدی در یک برهه زمانی خاص می‌تواند به یک فرصت تبدیل شود.
وی اضافه کرد: همان طور که الآن دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی به سمت تدریس مجازی حرکت کرده‌اند، اقتصاد کشور نیز می‌تواند خودش را با این فضا عجین کرده و مسیر توسعه را از این طریق پیش ببرد.
نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه بنگاه‌های اقتصادی از ظرفیت حضور و معرفی خود در شبکه‌های اجتماعی غافل مانده‌اند، بیان کرد: شیوع ویروس کرونا شرایطی را رقم زده که بهترین فرصت برای دگرگون کردن اقتصاد و حرکت به سمت فضای مجازی است.
وی یکی از دلایل اصلی تمایل به خرید اجناس خارجی در کشور را حضور فعالانه شرکت‌های خارجی در بحث تبلیغات فضای مجازی دانست و افزود: در تولید بسیاری از محصولات از جمله پوشاک، وجود مواد اولیه با کیفیت سبب شده تا نه تنها محصولات تولیدی از استاندارد کافی برخوردار باشند.
بلکه قیمت به مراتب مناسبی نیز نسبت به محصولات مشابه خارجی دارا باشند؛ اما متاسفانه تبلیغات نامناسب و توجه نکردن به حضور در شبکه‌های اجتماعی و ذائقه مردم سبب شده تا در بازاریابی از رقبای خود عقب بمانند.
طی هفته گذشته موضوع فیلترینگ برخی از شبکه‌های اجتماعی به موضوع داغ رسانه‌ها تبدیل شده بود.استفاده از ظرفیت‌های نهفته اقتصادی از جمله مهمترین نیازهای امروز کشور با توجه به موضوع تحریم و شیوع بیماری کروناست که باید مدنظر مسوولان و فعالان اقتصادی قرار گیرد.

نوشته شده توسط admin در دوشنبه, ۰۹ تیر ۱۳۹۹ ساعت ۱۱:۱۹ ق.ظ

دیدگاه


نُه × 2 =