استاندار:

بازارهاى سوریه هدف خوبی برای ارائه محصولات آذربایجان غربی است

بازارهاى سوریه هدف خوبی برای ارائه محصولات آذربایجان غربی است

آرازآذربایجان،استاندار آذربایجان‌غربی گفت: بازارهای سوریه می‌تواند هدف خوبی برای تولیدات آذربایجان غربی باشد.
استاندار آذربایجان‌غربی در جلسه شورای راهبردی روابط خارجی آذربایجان‌غربی که با موضوع بررسی راهکار‌های توسعه روابط با سوریه برگزار شد، با اشاره به سفر اخیر خود به سوریه و توافق‌های انجام شده، گفت: زمینه‌ها و ظرفیت‌های خوبی در آذربایجان غربی برای توسعه روابط با کشور سوریه وجود دارد که در بسیاری از موارد منحصر به فرد است.
محمدصادق معتمدیان افزود: مسئولان کشور سوریه و استان‌های مختلف آن، برای توسعه روابط و زمینه‌های همکاری آمادگی داشته و از این موقعیت برای توسعه روابط استفاده خواهیم کرد.
وی همچنین با اشاره به اهمیت حوزه حمل و نقل کالا و مسیر‌های دسترسی آذربایجان غربی به سوریه، خاطرنشان کرد: اینکه بازار سوریه می‌تواند هدف خوبی برای تولیدات آذربایجان غربی باشد.
استاندار آذربایجان‌غربی در ادامه افزود: ارتقای همکاری‌های اقتصادی و صنعتی، یکی از زمینه‌های مورد تاکید در این سفر بوده و نهاد‌های مسئول و دستگاه‌های متولی زمینه انجام این تعاملات را فراهم کنند.
معتمدیان همچنین برقراری پرواز به سوریه از طریق فرودگاه ارومیه را یکی از مهمترین برنامه‌ها برای توسعه روابط عنوان کرده و اظهار داشت: این فرودگاه می‌تواند علاوه بر آذربایجان غربی، پوشش منطقه‌ای در خصوص مسافرت به سوریه را به ویژه در حوزه زیارتی ایجاد کند.
وی در پایان با اشاره به تمهیدات انجام شده برای برگزاری نمایشگاه در سوریه طی ماه آینده، تاکید کرد: همه ظرفیت‌های آذربایجان غربی برای حضور موثر در این نمایشگاه به کارگیری شود.

نوشته شده توسط admin در یکشنبه, ۲۸ آبان ۱۴۰۲ ساعت ۸:۴۰ ق.ظ

دیدگاه


پنج + = 10