مدير کل هواشناسي آذربايجان غربي:

بارش باران تا روز دوشنبه ادامه دارد

بارش باران تا روز دوشنبه ادامه دارد

گروه خبر:‌ مدیر کل هواشناسی آذربایجان غربی از ادامه بارش باران که از روز جمعه در استان آغاز شده تا روز دوشنبه این هفته خبر داد و بر لزوم آمادگی مردم و مسئولان نسبت به آبگرفتگی معابر تاکید کرد.
فرخ مطلبی فر در گفت‌وگویی‌ با اشاره به اینکه بر اساس بررسی نقشه های پیش یابی هواشناسی از روزهای شنبه تا دوشنبه هفته جاری برای اغلب مناطق آذربایجان غربی بارش باران و در ارتفاعات برف دور از انتظار نیست،‌ افزود:‌ بارش باران از روز جمعه در استان آغاز شده و طی روز گذشته شاهد ریزش این رحمت الهی در سطح استان هستیم که این وضعیت تا روز دوشنبه در استان ادامه خواهد یافت.
وی اعلام کرد: دمای هوا با افت حدود ۱۰ درجه ای گزارش شده که در ارومیه نیز بیشترین دمای هوا ۹ درجه بالای صفر و کمترین دما ۷ درجه در حال حاضر بوده که رطوبت نسبی ۹۳ درصد و سرعت باد ۷٫۲ کیلومتر بر ساعت گزارش شده است.
مدیر کل هواشناسی آذربایجان غربی با بیان اینکه به دلیل بارشهای موثر طی روزهای جمعه، شنبه و یکشنبه در آذربایجان غربی، در شهرستانهای پیرانشهر، اشنویه، سردشت، مهاباد، بوکان، شاهین دژ، میاندوآب، ارومیه و سلماس نسبت به کشت مابقی اراضی تخصیص داده شده جهت کشت گندم و جو دیم و آبی به کشاورزان توصیه می شود،‌ اظهار داشت:‌ جمع آوری و انبار کردن باقی مانده محصولات کشاورزی نیز توصیه های هواشناسی کشاورزی است.
مطلبی فر همچنین نسبت به چرای دام در حاشیه رودخانه ها و مناطق مرتفع توسط دامداران استان طی این ۳ روز هشدار داد و اضافه کرد:‌ کندوهای زنبور عسل نیز باید به مناطق امن انتقال یافته و باز کردن راه آب مزارع و باغات در شهرستانهای استان هم توصیه می شود که می توان در سایر نقاط عملیات زراعی را مطابق معمول انجام داد. وی از فرا رسیدن فصل برداشت چغندر قند در مزارع هرا کشت، کشت کلزا در اراضی آبی، خرد کردن بقایای غلات گندم و جو و برگرداندن آن به خاک با شخم سطح برای افزایش مواد آلی خاک، پخش کود دامی در سطح اراضی دیمی و آبی و مخلوط کردن با خاک و کشت یونجه در سطح مزارع استان خبر داد.

نوشته شده توسط admin در یکشنبه, ۱۹ آبان ۱۳۹۲ ساعت ۴:۴۹ ق.ظ

دیدگاه


نُه × 5 =